Erg vaak kramp in tenen/voeten. Maar ik eet absoluut genoeg suiker en zout. Wat zou een andere oorzaak kunnen zijn?

Ik heb erg vaak kramp in mijn tenen. Opeens schiet het er dan in. Meestal als ik net even een andere houding aan neem of juist ontspannen op de bank lig (of tijdens slapen snachts word ik wakker door kramp). Ook nu zijn m'n tenen constant aan het bewegen, alsof de spieren 'tintelen' en de kramp er zo ineens in kan schieten. Ik probeer vaak m'n tenen te rekken door ze omhoog te duwen, maar dan schiet het er vaak op een andere plek in de voet ook in en heb ik nog meer pijn.. Vooral als het in beide voeten tegelijk is dan kan ik niets meer en heb ik SUPER veel pijn. Ik eet elke dag genoeg suiker, zout, fruit, kortom erg gevarieerd maar het blijft maar terug komen. Soms heb ik het idee dat m'n spieren te kort zijn ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag
ik heb er ook erg veel last van
in m'n voeten vaak tijdens het zwemmen
of als ik geeuw in m'n kaak
als ik me uit rek in m'n borstkas of 's nachts in m'n knieholte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kramp kan ook komen door een tekort aan vitamine D. Dan moet je wel een erg tekort hebben wil je er iets van merken.. Ik zou naar een huisarts gaan, wie weet is het iets heeel anders. De arts zal je dan ookwel gerust stellen. Lig nu ook trouwens wakker van de tintelingen en krampen aan mn hele benen door een b12 tekort. Dat zul jij volgens mij niet hebben.. Beterschap!!

Antwoorden (5)

drink je wel genoeg op een dag?
te weinig drinken is ook een oorzaak van kramp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
magnesium tabletjes gewoon bij drogist verkrijgbaar, hielp mij erg goed,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krampen kunnen vele oorzaken hebben.
Soms helpt het als je minder cafeine of andere opwekkende middelen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een andere oorzaak kan zijn dat je de verkeerde of afgelopen schoenen hebt. Ga eens bij je huisarts langs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je juist te hoog suikergehalte hebt, en dit een waarschuwingssignaal is voor het op de loer liggen van diabetes. Mijd coca cola of frisdrank voor het slapengaan en let er op of de krampen blijven komen met dezelfde intensiteit. Moet je vaak plassen? Hiervoor opstaan 's nachts? Dan is het dringend noodzakelijk een diabeticus te raadplegen.

Of het kan dat je een rugletsel hebt ter hoogte van L4/L5 en beter eens een dokter raadpleegt om te zien of er nergens een zenuw gekneld zit of dat je een groeiprobleem hebt.

Ook kan acupunctuur in dergelijke gevallen een (tijdelijke) oplossing bieden, maar probeer in zo'n geval bij voorkeur een combinatie osteopaat/acupuncturist.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een reden kan een slechte afvoer zijn van afvalstoffen, maar de eerste raadgever op deze pagina gaf reeds een mogelijke en interessante suggestie.