Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn linkerkaak knakt, wat doe ik eraan?

Ik lag pas met turnen op de mat (op mijn rug) toen ging mijn kaak ineens op slot. Toen ik het prbeerde terug te duwen deed dat pijn. Toen ik weer ging staan kreeg ik hem wel terug. En dat gebeurde daarna weer. Ik vind het een beetje eng.
Ook knakt mijn kaak de hele tijd. Wat moet ik doen?!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
893
Amadea
8 jaar geleden
Naar je huisarts gaan. Die kan vertellen wat het beste voor jou is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo veel mogelijk rust geven en niet expres laten knakken. Bij mij verbeterde het toen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit heb ik ook voor een lange tijd gehad. Het komt door inspanning van de spieren in de kaak en gaat soms niet vanzelf over. In dat geval moet je naar een kaakfysio (een algemene fysio voldoet namelijk niet). Het geknak gaat meestal gepaard met een vermoeid gevoel in de kaak, vooral te merken in de avonden.

Voorkomen van dit geknak is het beste. Mijn fysio zei dat je het eten van harde dingen het beste kon vermijden, alsmede kauwgom.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet overigens op doorverwijzing van de huisarts. Vaak geeft d'r huisarts om te proberen diclofenac, maar in veel gevallen helpt dit niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je kan best bij de dokter laten controleren of uw kaak niet uit het gewricht is geschoten of als het vanzelf terug goed op zijn plaats zit(het knakken zou er kunnen op wijzen dat je kaak niet goed zit).
(Lees meer...)
fremar
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding