Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

mijn gips is weg maar bewegen doet nog wel pijn vooral onverwachte bewegingem doen pijn hoort dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet waarom jij gips het gehad. Maar in het algemeen krijgt iemand gips om de boel te fixeren. Vaak bij gebroken botten, zodat deze de tijd krijgen om weer netjes te helen. Na de gipsperiode is alleen het fixatie gedeelte voorbij. Daadwerkelijk volledig genezen duurt langer. Afhankelijk van de plaats en oorzaak. Vaak word fysiotherapie of oefeningen geadviseerd door de behandelend arts. Bewegingen moet je uitvoeren op geleide van pijn. Dus niet direct, ik ben beter, mijn gips is eraf, ik kan alles weer. Niet alleen het bot was gefixeerd, maar ook de rest van het weefsel onder het gips. Dus rustig aan opbouwen. En neem nog even contact op met je behandelend arts of je eigen huisarts. Zodat je kan vragen naar de juiste oefeningen voor jou specifiek.