wordt dicoflenac voor ontsteking voorgeschreven?

Dicoflenac gekregen gisteren voor zware pijn in de maag en maagklep, vooral s avonds en tijdens t slapen . 8 maanden terug had ik een helicobacter. Toen Antibioticakuur voor gekregen. Zou misschien terugkeren werd er toen verteld. Nu geeft bloedonderzoek uitslag geen ontstekingswaarden meldt huisarts. Dicoflenac gekregen. Nog niet ingenomen. Extra detail buik al geruime tijd flink opgezet, en darmen zeer gevoelig, t rommelt flink. Ik heb pantoprazolkuur 1 x per dag v onderdrukken maagzuur (huisarts). Radioloog zag geen gezwellen geen nierstenen, uroloog zag geen afwijkingen i blaas. Heb wel bloedsporen i urine volgens lab uitslag. Nierscanonderzoek gedaan, komende week nr uroloog voor uitslag scanonderzoek. Er wordt niet meer over mogelijke terugkeer helicobacter gesproken Moet ik die dicoflenac innemen??
Moeilijk

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer de huisarts op de hoogte is van je lichamelijke kwalen, en je deze pijnstiller voorschrijft, dan snap ik je vraag niet.
Want wat denk je dat de huisarts niet weet ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt die diclofenac gekregen van een arts? Dan zou ik ze maar innemen, al is het tegen de pijn, zodat je in elk geval goed kunt slapen. Maar ben het met Erna eens, ik snap je twijfel niet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik snap de twijfel wél! aangezien diclofenac MAAGKLACHTEN kan geven! (het is erg slecht voor je maag!!!)
Erna55
8 jaar geleden
@DLG: De huisarts is op de hoogte van de ziektegeschiedenis. De huisarts weet welke gevolgen diclofenac kan hebben. Diclofenac geeft minder maagklachten wanneer het ingenomen wordt met melk. Bij mensen met maagzweer of maagbloedingen is diclofenac niet aan te raden. De huisarts weet dit.

Antwoorden (1)

Diclofenac stilt pijn, remt ontstekingen en verlaagt koorts. De tabletten verminderen de pijn na 1 uur. Dit effect houdt ongeveer 6 uur aan. Vertraagde-afgifte-tabletten werken na ongeveer 2 uur. De werking duurt 12 tot 24 uur.

Let op: kans maag- en darmzweren en bloedingen. Bent u ouder dan 70 jaar, heeft u eerder een maag- of darmzweer gehad, of gebruikt u anti-bloedstollingsmedicijnen? Dan heeft u een maagbeschermer nodig. Informeer hiernaar bij uw arts of apotheker. Wees voorzichtig met alcohol. Alcohol vergroot de kans op maagklachten. Veel wisselwerkingen met andere medicijnen. Vraag uw apotheker of u diclofenac veilig kunt gebruiken met uw andere geneesmiddelen, ook als u die u zonder recept heeft gekocht.

Dus ja: diclofenac remt ontstekingen, maar het verbaast me dat ze het voorschrijven bij maagklachten. Toen ik het voorgeschreven kreeg (na gewrichtsoperatie) gaven ze aan dat ik er maagklachten van zou kunnen krijgen.

Tegelijk is de arts daar natuurlijk ook van op de hoogte en zal het zo zijn dat hij/zij het niet voor niets voorschrijft. Dus het lijkt me dat je het veilig in kan nemen.
Mocht je je echt zorgen maken of andere klachten krijgen, bel dan je apotheek of arts. Die weten er ongetwijfeld meer van.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
WinnyS ++
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
precies .... het is slecht voor je maag! dus ik zou het niet hebben ingenomen. (ik heb ook weleens de verkeerde medicijnen gekregen omdat de huisarts op de één of andere manier niet goed had opgelet! helaas gebeurd dit vaker! zeker met de huidige werkdruk, steeds meer mensen die in steeds minder tijd gepropt moeten worden :( )
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb gemerkt dat doktoren heel snel dyclofenac uitschrijven. Toen mijn dokter dit wilde voorschrijven vertelde ik dat ik het niet aandurfde met mijn maag en kreeg gelijk andere ontstekingsremmers. Mocht je echt dyclofenac moeten gebruiken vraag dan wel maagbeschermers.