Verstand op 0 zetten

Echt waar, altijd ben ik met wel iets bezig in m`n kop, soms wel tig dingen tegelijk! s`avonds als ik op mijn bed lig en probeer te slapen krijg ik het maar niet voor elkaar zonder gedachte(s) in slaap te vallen.
Het irri is dat mijn partner hup zo in slaap valt, als ik vraag hoe doe je dat dan zegt ie doodleuk, gewoon aan niks denken NUL nada zip lampie uit en ssssnurk! **zucht**
Als ik dan aan NUL nuuuul nul 0 0 0 denk, dan voordat ik er erg in heb dwaal ik alweer met mijn gedachte af!

Ja, Yoga... nee daar word ik gek van... krijg een zere kont van het gekke zitten en zodra ik het plingplong muziekje hoor dan zet mij dat weer aan het denken, mijn gedachten dwalen dan alweer af naar het verleden ofzo.
De aardige dame van de Yoga begeleid prima volgens mij, want de rest is altijd hieperdepieper naderhand. Och wat een rust hebben ze dan **mopper** in daarintegen, ben helemaal gefrustreerd omdat me het WEER niet gelukt is om zonder gedachtes/piekeren/ terugdenken of oh ja(atjes) te bedenken een dagje door te komen.

Mensen, wie heeft de goudentip voor mij... Graag serieuse reacties want mijn vraag is zeker serieus!

Misschien ook belangrijk, dromen doe ik ook altijd, elke nacht en ik weet het ook altijd tot de detail te vertellen (s`morgens).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik kan je een hint geven… Het denken stopt nooit, never nooit nie… Dus alle pogingen om je verstand op nul te zetten zullen falen… Dus je weet nu wat niet kan… Nu wat wel kan, dus… Als je kans zou zien om dat wat er in je hoofd rondslingert, niet al te serieus kon nemen, wat zou dat zijn? Daar zit nu de oplossing… Denken zit met spieren verbonden… Denk maar eens aan zure melk en stel je eens voor, echt doen nu, dat je een slok in je mond hebt… Wat gebeurt er? Het lichaam geeft een respons op je gedachten… Klopt dat? Daarmee is aangetoond dat je gedachten aan spieren gekoppeld is… Die vanzelfsprekende koppeling, daar heb je last van… Als je dat kunt ontkoppelen, dan ben je er… Hoe doe je dat dan? Door te zien wat de connecties zijn… simpel is dat weer.. Zie je die connecties, zoals net bij die zure melk, dan kun je het laten om de lichamelijke component van het proces te laten bestaan… Op deze manier roei ik dat uit.. Ik heb ook spelletjes, die dat kunnen opruimen voor je… Dat zijn vraag en antwoord spelletjes die alle overtuigingen opruimen… Ze zijn gemaakt en ontworpen door mijn spirituele meester Sri Da Ram… Hij noemt ze DaQue Games… Die werken ook heel goed… Ik zit zometeen weer aan mijn maximale 2500 karakters dus ik moet weer stoppen… Ik hoop dat je er wat mee kan Marianne… Maar het kan, als ik het kan, dan kun jij dat ook… succes gewenst…

Wat bij mij altijd werkt als ik niet kan slapen, volgens mij is het ook op yoga gebaseerd, is dat je eerst een paar keer al je spieren aanspant in je lijf, echt helemaal strak, en dan ontspannen. Vervolgens kun je (ik weet niet of ze dat bij jullie op yoga ook doen, het kan zijn dat dit dubbel is) je lichaam 'uitzetten' je begint onderaan, je denkt aan ieder lichaamsdeel en zet het bewust uit, je mag niet meer bewegen, het moet helemaal ontspannen zijn. Zo werk je langzaam naar boven. Je mag niet aan iets anders denken, je moet puur daarmee bezig zijn. Probeer je niet te irriteren als je wel ergens anders aan denkt en leid je gedachten terug naar je lijf. Tegen de tijd dat je bij je hoofd aangekomen bent, lukt het meestal wel om aan helemaal niks te denken. Zo niet, dan doe je gewoon nog een rondje.

Door je uitvoerig antwoord geef je zelf te kennen dat je al niet meer in staat bent te ontspannen ,wat ook de methode weze. Te druk leven, te veel stress, te veel piekeren, te veel adhd, te veel adrenaline, te veel caffeïne, te weinig lange termijn objectieven.Niemand kan op afstand een diagnose stellen.Jijzelf kunt eens een introspectie doen : gewoon een baaldag nemen, gaan wandelen en je afvragen waar je mee bezig bent. Ratrace? PS dromen doe ik ook en onthou ze perfekt . Ik beschouw dat als een herschikking van de harde schijf van alle mooie,lelijke en nutteloze impressies die je elke dag registreert.

-Gebruik Valeriaan voordat je gaat slapen, dit zijn natuurlijke rustgevers. - Als je niet kan slapen begin met tellen 1 tot ...... , klinkt vreemd, maar voordat je het weer ben je weer afgeleid, maar probeer je er toe te zetten om echt door te tellen. Dit werkt bij mij 9 van de 10 keer. - Denk niet voordat je gaat slapen: ik hoop dat ik kan slapen maar "ow heerlijk, lekker slapie doen!" - Denk niet aan je partner: Waarom kan hij zo snel slapen. - Neem geen bak koffie voordat je gaat slapen. - Lees een boek/tijdschrift voordat je gaat slapen. - Zorg voor een donkere slaapkamer. - Stop watjes in je oren als je partner snurkt. - Je gedachten kun je niet op 0 zetten. Maar je kunt wel je gedachten beveïnvloeden met de bovenstaande punten.

Het klinkt heel lullig, maar dat zijn die dingen die bij vrouwen horen is mij verteld. Mannen denken wel vaker per dag helemaal niets, terwijl vrouwen dit niet kunnen. Vrouwen denken terwijl ze wat doen, al aan het volgende. Dit is eenmaal zo, enige wat je wel kan doen, is je hoofd rustig maken. Maar zoals je partner leeg maken kunnen vrouwen blijkbaar niet. Tips die ik kan geven; - Rescue remedy. Ze hebben bij de reformwinkel kleine 'potjes' rescue remedy. Als je hier voor het slapen gaan 3 druppels van inneemt, wordt je hoofd een stuk rustiger. Dit helpt ook goed bij stress voor bijv. Tentamens, Sollicitatiegesprek, Optredens etc. - Lezen voor het slapen gaan, lezen werkt voor mij altijd heel goed, want ik heb het niet op lezen. Dus dan ben ik binnen 2 hoofdstukken al in coma. Let wel op dat je genoeg licht hebt, anders ga je turen en dat werkt averechts. Dromen overdag is trouwens niet slecht ;) Is goed voor je creativiteit.

Ik denk altijd aan dingen die niet bestaan.. Daar heb je ook geen issue mee of hoef je geen rekening mee te houden in het echte leven. Dan heb je ook geen complicaties. En het is gewoon leuk om te doen. Laat je gedachten gaan! Denk aan dingen die geen rol spelen in je leven. Dan sukkel ik iig direct weg.

Geen koffie na het eten, en je gedachten niet proberen te onderdrukken, maar er iets constructiefs mee te doen. De meeste dingen waar je over piekert kan je niet oplossen vanuit je bed, dus daar kan je van bedenken: "Daar ga ik morgenochtend mee aan de gang" oid. Als je dan ontdekt dat je geen tijd hebt om je piekersels in te plannen, dan moet je wat meer tijd vrijmaken. Door te stoppen met yoga bijvoorbeeld, want dat vond je toch al niet wat! Maar ga je "innerlijke rust" niet als een doel op zich zien; dan ga je je alleen maar drukker maken. Als het allemaal niet lukt, dan kan een paar keer naar een psycholoog gaan ook uitkomst bieden; jij bent niet de eerste met dit probleem en je hoeft niet gek te zijn om naar een psycholoog te gaan. Wellicht is het een betere oplossing dan de hulp cq adviezen van de goedbedoelende hobbyisten hierzo. Het wordt max 8x per jaar vergoed door de ziektekostenverzekering in het basispakket, met een eigen bijdrage van 10 euro per keer.

Bronnen:
http://www.zilverenkruis.nl/consumenten/pr...

Masturberen! Werkt perfect, ook voor vrouwen. Je slaapt als een roosje. P.S.: Dit is een serieuze reactie, niet verwijderen a.u.b.

Proberen om heel hard nergens aan te denken zal niet helpen, dat kan niet en dan gaan je gedachten juist racen. Wat bij mij helpt als ik niet vanzelf in slaap val, is juist mijn aandacht richten in plaats van te proberen geen aandacht te hebben. Bijvoorbeeld met de volgende oefening: Je kunt als je in bed ligt, één voor één al je spiergroepen aanspannen, even de spanning vasthouden, en dan bewust ontspannen. Begin bij je tenen: span ze samen, hou twee tellen vast, en ontspan ze dan. Span vervolgens de spieren in je enkels, hou twee tellen vast, en ontspan. Je gaat rustig door met je kuiten, je knieën, je dijen etc. tot aan je gezicht. Probeer je hele aandacht in het spannen en ontspannen van die ene spiergroep te stoppen. Mochten je gedachten afdwalen, helemaal niet erg, zodra je het merkt, ga je gewoon door waar je gebleven bent. Het gaat er niet om dat je het perfect doet, het gaat erom dat je bereid bent telkens weer je aandacht te richten op het één voor één aanspannen en ontspannen van je spieren. Hoe kleiner de 'stapjes' van beneden naar boven, hoe beter. Je tenen, enkels, kuiten, knieën en dijen apart doen werkt dus beter dan in één keer je benen te spannen en ontspannen. Kom je boven aan en ben je nog niet in slaap, ook niet erg, gewoon overnieuw beginnen. Als je dit iedere avond doet, leer je jezelf om bewust te ontspannen, en op een gegeven moment merk je waarschijnlijk dat je het niet eens meer redt om al je spieren een keer te spannen en ontspannen omdat je voor die tijd al in slaap bent. Dat heeft wel wat geduld nodig, je bent bezig jezelf opnieuw te programmeren om beter in te slapen, en dat lukt misschien niet meteen de eerste keer in tien minuten.

Aan de manier waarop je schrijft merk ik al dat je een onrustig persoon bent. Die tekst is leuk geschreven maar zo druk. Mijn dochter schrijft ook zo, dus ik vind het wel herkenbaar (en grappig). Je moet proberen de dag af te sluiten alvorens je in bed stapt. Dus als je nog ergens mee zit of nog ergens over moet nadenken doe dat dan van tevoren en neem een beslissing hoe je dat de volgende dag gaat aanpakken. Zet in bed een mp3/ipod op je hoofd met je eigen muziek en luister daar echt naar. Je gedachten worden dan binnen 1 minuut afgeleid van datgene wat je wakker houdt en omdat je de muziek kent, zullen je hersenen in de slaapstand schieten als je rustig ligt (bij mij althans). Leg de mp3-speler weg en je bent vertrokken naar dromenland.

Je gedachten sturen is een proces wat je door moet. Het zal je inderdaad frustraties opleveren Maar uiteindelijk zal het steeds makkelijker gaan. Geloof me, heb er zelf ook last van gehad. Probeer voor jezelf te bedenken waar je over wilt dromen. Door je vast te houden aan deze gedachten en ook streng voor jezelf te zijn als je gedachten afdwalen (schrijf het desnoods op). Hierdoor bestuur je niet alleen je dromen maar ga je ook rustiger slapen. Of probeer ademhalingsoefeningen waarbij je je bij iedere ademhaling visualiseert dat je dieper in slaap raakt en je hoofd stukje bij beetje leger wordt. Heeft bij mij geholpen, ben alleen bang dat dit weer iets is dat voor een ieder weer anders werkt. Succes !!!

al veel goede tips hier! wat mij helpt als ik niet kan slapen omdat ik teveel na aan het denken ben, is opschrijven waar ik over na denk. niet hele verhalen maar gewoon steekwoorden. ik lig namelijk nog vaak te denken; 'o ik moet morgen nog' en 'ik mag niet vergeten dat..' etc. daar kan ik echt van wakker liggen. ook als ik over andere dingen pieker, helpt het om dit even kort op te schrijven. alsof ik het dan even 'parkeer' voor de volgende dag. ook een avondritueel kan helpen. rustige activiteiten voordat je gaat slapen, elke avond in dezelfde volgorde zodat je lichaam weet dat je zo gaat slapen. (bijvoorbeeld rustige wandeling, douchen, met pyama op de bank nog een kop thee, tanden poetsen en naar bed) wanneer ik echt veel aan mijn hoofd heb, pak ik van de etos nachtrustcomplex. dit zijn capsules met valeriaan en melatonine. alleen het idee werkt bij mij vaak al. succes!

Je kunt een aantal dingen proberen. Wat jou zal helpen, zal afhangen van wat bij jou de oorzaak van je probleem is. En van je karakter, enzovoort. Daar kan ik hier niet allemaal over oordelen, dus moet ik het laten bij een aantal tips die je zou kunnen proberen. Wil je te veel? Heb je elke dag, elke week weer het gevoel dat je meer had willen doen? Dat er dingen zijn die continu blijven liggen omdat je er niet aan toekomt? Als dat zo is, wil je kennelijk teveel. Dan zit er maar één ding op: snijden in je activiteiten. Doe minder. Schrap een aantal activiteiten. Helemaal schrappen, dat levert een boel tijd op. Dat kunnen ook die TV-series zijn die je "moet" volgen. Wat mis je als je ze niet volgt? Juist, bijna niets. Scheelt weer veel tijd. Andere mogelijkheid is dat je te chaotisch bent. Je begint al aan het volgende voordat het vorige af is. Of je kunt het vorige niet afmaken omdat je moet wachten tot iemand anders iets heeft gedaan. In al die gevallen blijven je gedachten bezig met die open punten. Je bent in feite bezig met het in de lucht houden van een heleboel balletjes. Hoe meer van die balletjes, hoe meer moeite het kost, en hoe groter de kans dat je een balletje bijna laat vallen, en er slechts met een paniekreactie op kunt reageren. Dat geeft allemaal onrust. Oplossing kan zijn (behalve het laten vallen van sommige activiteiten): schrijf de dingen op. Orden. Sorteer. Categoriseer. Dwing jezelf daartoe. Het geeft een hoop rust. Nu ben je bezig met "oh ja, dat moet ik nog doen". Of met "oh shit, dat ben ik nog helemaal vergeten". Met lijstjes los je dat grotendeels op. Dan zitten die balletjes op de lijstjes, en zijn ze dus weg uit je gedachten.

Het enige wat vrouwelijke (xD) verstand echt op nul kan resetten is het overvloedige orgasme... Toegevoegd op 15-05-2009 00:01:46 PS: slaap lekker^^

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en zal je geen tips geven in de vorm van pilletjes, muziekjes en warme melk etc. Wat altijd werkt en waar je zeker moe, voldaan en gedachteloos van in slaap valt is een orgasme. Liefst nog meerdere keren ;) Het is al een aantal keren gezegd en ik kan niet anders dan het er roerend mee eens zijn. Dus hou je partner nog ff wakker of ga lekker zelf aan de slag :) Werkt altijd!

toch denk ik dat je aan meditatie, Yoga, of Tai chi, iets zult hebben, als ik je verhaal zo lees denk ik met name aan tai chi, het vervelende is dat het niet direct resultaat geeft, je zult het echt enige tijd moeten proberen. Je kunt natuurlijk niet aan niets denken, maar je kan de chaos in je hoofd wel structureren door langere tijd aan iets specifieks aandacht te schenken, bijv. je ademhalingof je bewegingen, succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100