Jaren lang pijn door grote borsten,wat nu?

Ik ben een meisje van 16 jaar.
Als sinds mijn 13 blijven mijn borsten groeien,ik heb vaak pijn aan mijn rug en aan me borsten.
Ik ben al naar zoveel dokters geweest,maar geen van alle weten hoe het komt.
Een dokter gaf me als advies: Afvallen!
Ik ging iedere dag wel 3 of 4 uurtjes hardlopen(nog steeds)
Ik zelf ben veel afgevallen maar je kan er niks van zien door mijn borsten.
Mijn vraag is wat ik nu kan doen, en of iemand anders dit ook heeft of heeft gehad?ik wil niet nog 2 jaar wachten tot ik een borstverkleing kan doen.
Maar veder zie ik niet echt een andere keuze.

Alvast bedankt voor de tips!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat doe je om je rug en buikspieren te versterken???
Ritsuka
10 jaar geleden
Wel veel hardlopen op een dag zo hoor, pas op dat je niet overbelast
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja en als je grote borsten hebt.. Is hardlopen echt de verkeerde sport. Telkens die klappen op je borst dat moet je in je borsten en rug voelen.
Mij zie je ook niet hardlopen daardoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
I.p.v. een normale bh een hele goede sportbh aan, lijkt mij goed ter ondersteuning van de spieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O hardlopen werdd mij aangeraden door vele mensen maar blijkbaar is dat best fout.
Welke sport zou jij me aanraden? Jodokus52:
Ik draag een goeie sportbh altijd,maar misschien moet ik eens kijken of ik niet beter een andere maat kan pakken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4 uur hardlopen op een dag, elke dag... hmm hmm..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@jodokus. Zelfs de beste sportbh houd de op en neer beweging niet tegen. En het is verrekte moeilijk een echt goede bh te vInden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben toen gegaan voor spinning en bodybosu, bodyjam, het dagelijkse buikspier kwartier. En later zwemmen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@mobie: een sportbh is beter dan een normale bh, daar ging het om. Hardlopen lijkt mij inderdaad niet zo slim, beter fietsen in de buitenlucht/ wandelen/ zwemmen zijn betere keuzes. Houd je niet van wandelen, dan de hond van de buren lenen en die een paar keer per dag uitlaten, dat is leuker dan alleen, een wandeling van een half uur minstens is goed voor je en daarnaast nog iets anders van sport.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
krachttraining:
http://www.slank-en-sterk.nl/training.php?go=krachttraining
(sowieso een goeie website, ook voor voeding) Wel oppassen met je rugpijn. (in ieder geval een goeie warming up doen)

Antwoorden (5)

Ten eerste ,je bent nog jong en in de groei dus ik zou nu geen borstverkleining ondernemen ,draag een goede bh,hunkemoller heeft goed advies en ze zijn ook heel betaalbaar
In plaats van hardlopen kun je op zumba gaan dit is leuk en intensief ,lekker veel fietsen en wandelen is ook prima
Als je straks uitgegroeid bent kun je een afspraak maken bij een goede plastisch chirurg hij of zij kan je vertellen of je echt te fors bent van boven en of je borsten bij le lijf passen
Pijn in je rug komt waarschijnlijk van het gewicht van je borsten en de pijn in je borsten kan veroorzaakt worden door het hardlopen dus goede bh en even wat rustiger aan
Sterkte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goede & stevige bh helpt al een heel veel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je veel pijn hebt, dan zou dat misschien kunnen liggen aan de manier waarop je slaapt. Ik neem aan dat je zonder bh slaapt? Je zou eens kunnen proberen een bh van pantystof te dragen 's nachts. Ze zijn deze week toevallig in de aanbieding bij de Action. Ik vind ze zelf heel prettig om 's nachts te dragen. Je hebt dan toch iets meer steun. Er zijn ook duurdere modellen, bijvoorbeeld de "Ahh bra".

Daarnaast zou je, als je slaapt op je zij, een klein kussentje onder je borsten kunnen leggen om iets meer steun te krijgen.

Voor meer informatie over hoe je kunt zien of een bh goed past, heb ik een linkje ingesloten naar een blog van iemand die het heel goed uitlegt. Die blog is wel in het Engels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat veel dokters niet weten hoe dat komt verbaast mij omdat deze klacht nogal eens voorkomt. Jonge vrouwen die grote borsten hebben, of vinden dat ze te grote borsten hebben, zijn geneigd een beetje naar voren te buigen om hun borsten enigszins minder groot te laten lijken. Hier zit gelijk het probleem. Meisjes/vrouwen die vinden dat ze best wat grotere borsten hadden mogen hebben zijn juist geneigd erg rechtop te staan en te lopen met de borsten vooruit. Die zijn dan beter zichtbaar. Je kunt je dan voorstellen wat de houding is van iemand die te grote borsten heeft. Die duiken ineen min of meer. Met name de bovenrug kromt zich dan wat naar voren, dan lijkt alles kleiner maar juist in die houding, die toch al erg belastend is, komt het gewicht van de borsten extra op de wervelkolom te hangen. ( ik hoop dat mijn verhaal nog te volgen is). In een goede rechtopstaande houding kan het lichaam het gewicht van de borsten gemakkelijk aan, want zelfs grote borsten zijn nu ook weer niet zo zwaar dat je rug ze niet dragen kan. Probeer om te voelen wat ik bedoel het volgende. Doe in een tas iets zwaars, 5 pakken melk of iets anders van enig gewicht. Klem die tas tegen je borst en voel wat het weegt. Zwaar, maar gemakkelijk te tillen als je die tas met inhoud tegen je borst aangedrukt houdt. Buig nu eens voorover met die zware tas en je voelt nu dat die tas veel zwaarder is als je voorover bukt. Je begrijpt dat als je een ietsje kromme ineengedoken houding hebt, de last voor je rug zwaar is. Ik adviseer je dus te bekijken of je inderdaad geneigd bent een beetje krom te zitten, te staan en te lopen. Zo ja, dan zit daar het probleem. De enige remedie is, rechtop te durven gaan met de borsten vooruit. Ook spierversterkende oefeningen voor de bovenrug zullen helpen. Wees trots op je lichaam en wacht tot je helemaal volwassen bent om er eventueel iets aan te laten doen. Als je inderdaad een beetje kropachtig door het leven gaat, doe er dan nu iets aan want als je er lang mee wacht kom je niet meer rechtop.

Toegevoegd na 2 minuten:
Met het woord kropachtig bedoel ik krom-achtig, dus ietsje krom.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met het woord kropachtig bedoel ik krom-achtig, dus ietsje krom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je fysieke klachten ondervind dan wordt een borstvergroting geregeld vergoed door de verzekeraar. Wellicht is het verstandig om eerst de hierbovengenoemde tips toe te passen en zodra je volwassen bent een consult aan te vragen bij een plastsiche chirurg. Succes!