Wijzen deze symptomen op suikerziekte/diabetes?

-Ik drink veel, maar ook al heb ik net een fles water op, mijn dorst stopt niet.
-Ik heb de hele dag door trek en zit nooit vol. Ik zorg daarbij wel dat ik niet te veel eet.
-Mijn trek is in bijna alle gevallen zoet. Ik eet bijvoorbeeld alleen boterhammen met zoet beleg, terwijl ik vroeger juist een voorkeur had voor hartig.
-Mijn handen en voeten zijn altijd ijskoud en paars. Vroeger waren deze juist altijd enorm warm. Ook heb ik het bijna altijd koud. Dit was vroeger ook tegenovergesteld.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op de site van het Diabetesfonds kan je een lijst vinden met symptomen voor diabetes type 1 en 2. Ik denk dat je het beste zelf kan bekijken of je deze symptomen herkent. De huisarts kan je vervolgens meer vertellen over de mogelijke oorzaak van jouw klachten. Op www.diabetesfonds.nl wordt o.a. het volgende beschreven: Hoe herken je diabetes type 2? Aanwijzingen kunnen zijn: vaak dorst en veel plassen veel moe zijn last van ogen, zoals rode en branderige ogen, wazig zien, dubbel zien of slecht zien slecht genezende wondjes kortademigheid of pijn in de benen bij het lopen infecties die vaak terugkomen, zoals blaasontsteking Bij diabetes type 1 zijn mogelijke klachten: veel dorst en veel plassen afvallen zonder dat daar een reden voor is ziek en beroerd voelen veel honger hebben, of juist helemaal niet wazig zien misselijk zijn of overgeven

Bronnen:
www.diabetesfonds.nl

Het enige symptoom dat op diabetes wijst is dorst. Die voortdurende trek wijst daar juist niet op. Ik ben geen arts, let wel (!) maar diabetes heb je volgens mij niet. Ik zou eens naar de huisarts gaan, die kan in een paar seconden vertellen of je diabetes hebt of niet, en hopelijk ook wat je wel mankeert.

Bronnen:
https://www.diabetesfonds.nl/over-diabetes...

Als je diabetes of suikerziekte hebt dan zie je soms ook slecht en je mag heel weinig eten van dingen met suiker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100