Kun je je droom onderbreken en weer verder dromen.?

Je moet er uit voor het nodige, kun je dan weer je droom verder beleven.
Of wek dat alleen als je heel moe bent?

2 weken geleden
in: Psyche
2.4K
Amadea
2 weken geleden
Volgens mij kan dat alleen bij lucide dromen. Informatie daarover is te lezen bij onder andere
- https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/psyche/vraag/666343/lucide-dromen/
- https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/sociale-wetenschap/vraag/32368/lucide-dromen-leren/
- https://www.startpagina.nl/v/wetenschap/psychologie/vraag/50633/enkele-vragen-lucide-dromen/
Pieterke
2 weken geleden
Dat gebeurt mij soms.
BonBonvanJohn
2 weken geleden
Dit heb ik heel lang gehad. Dat was volgens mij een bijwerking van een medicijn die ik tot voor kort nam. Soms kon ik dromen ook sturen. Alles doen wat ik maar wilde bijv. vliegen als superman. Maar ik kon dus ook makkelijk dromen hervatten, zelfs bij dromen van een week terug. Dromen waren zo levendig en onthield ze lang
Z512099
2 weken geleden
@ BonBonvanJohn, wat is de naam van dat medicijn?

Antwoorden (1)

TERUGKEREN NAAR EEN DROOM IN 3 STAPPEN
1. Beweeg niet
Probeer zo weinig mogelijk en liefst zelfs helemaal níet te bewegen als je wakker wordt. De verbinding tussen je geest en lichaam is, vooral tijdens je slaap, heel belangrijk. Door dezelfde houding aan te houden als waarin je droomde, blijf je meer in verbinding met de droom.

2. Hou je ogen dicht

Vermijd zoveel mogelijk afleiding voor je geest. Hierdoor blijft je droom 'verser' in je onderbewustzijn.

3. Focus op je droom

Blijf de droom waar je naar terug wilt herhalen in je hoofd. Blijf dus gefocust op de plek waar je weer naartoe wilt. Je kunt zelfs al fantaseren over de manier waarop je wilt dat de droom zich voorzet.

IN HET KORT
Dus: word je wakker midden in een heerlijke droom en wil je weten hoe het verhaal afloopt? Houd je ogen dicht, beweeg je niet en herhaal de droom die je had in je hoofd. Met een beetje mazzel keer je zodra je in slaap valt vanzelf weer terug naar jouw paradijs.
fremar
2 weken geleden
Ikhebgeenidee
2 weken geleden
Min is niet van mij.
Je antwoord geeft geen antwoord op de vraag: VS moet er namelijk uit voor het nodige. De beschreven stappen gaan daarom niet op.