Kan de huisarts ook testen op Corona?

Ik weet dat je geen doorverwijzing van de huisarts nodig hebt om je op Corona te laten testen. Wel vraag ik me af of mogelijk is om je door de huisarts ter plekke te laten testen in plaats van een ritje naar de teststraat.

3 jaar geleden
1.3K
Pieterke
3 jaar geleden
Er zijn inderdaad huisartsen die dat doen maar ik weet niet of dat voor alle huisartsen geldt.

Antwoorden (1)

Soms een test bij de huisarts
Soms test de huisarts u. Dit gebeurt alleen als uw huisarts u al behandelt. Bijvoorbeeld in deze gevallen:

U heeft thuis veel zorg nodig van anderen. Bijvoorbeeld van de thuiszorg of de huisarts.
Zij kunnen zich dan beschermen tegen corona als u corona heeft.
U gaat naar een instelling. Bijvoorbeeld naar een hospice, een woongroep of een zorghotel. De mensen die u daar verzorgen kunnen zich dan tegen corona beschermen als u corona heeft.
U bent ziek en het is belangrijk om snel te weten of het (ook) corona is. Dit is vooral zo als u een zwakke gezondheid heeft. Of ernstige klachten.