Hoe kom ik snel van mijn spit af?

Ik loop bij de fysio voor mijn rug omdat alles vast zit, ga ik vanmiddag om te oefenen en ja hoor ging op de roeimachine door mijn rug. Ik kan alleen maar liggen. Hoe kom ik snel weer op de been?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De roeimachine? Terwijl je al rugklachten hebt? Auw... Beterschap!

Het beste antwoord

neem svp je tijd hiervan te herstellen.
en blijf in beweging, voorzover mogelijk.
bijv. zwemmen! heel goed. maar ook: rustig aan nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door toch in beweging te blijven!
Bij spit krijg je dat advies altijd van de huisarts..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een infraroodlamp op de zere plek en een flinke dosis Ibuprofen...en voor je het weet kun je weer lekker naar buiten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms verdwijnt spit vanzelf binnen enkele dagen, soms kan het een paar weken duren voordat het over is. Je kunt echter zelf het nodige doen om te zorgen dat de pijn minder wordt.

Blijf bewegen! Door de pijn ben je geneigd stil te gaan zitten, maar dat is niet goed. Je spieren worden stijf en de pijn wordt nog erger. Het is aangetoond dat mensen die blijven bewegen sneller van hun spit af zijn, dan degenen die in bed gaan liggen.
Draai niet met je onderrug. Bijvoorbeeld bij het opstaan uit bed, rol je eerst op je zij, dan doe je liggend de benen over de rand en daarna druk je jezelf met de armen zijwaarts omhoog.
Verander vaak van houding.
Maak geen plotselinge bewegingen.
Vermijd de eerste tijd bukken en (zwaar) tillen.
Houd je onderrug warm. Een warme douche, kruik of infrarood lamp kunnen de pijn verlichten.
Liggen met een kussen onder je knieën kan in bed helpen tegen de rugpijn.
Pijnstillers of spierverslappende middelen kunnen helpen de rug wat te ontspannen, waardoor bewegen gemakkelijker wordt. Denk aan paracetamol, diclofenac, ibuprofen of naproxen.
Je kunt ook zogenaamde spierwrijfmiddelen op de huid doen om de pijn te verlichten. Ze zijn verwarmend, pijnstillend, pijnafleidend, ontstekingsremmend of een combinatie daarvan.
Vraag eerst advies aan de huisarts bij twijfel over te gebruiken (genees)middelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rust! Daarnaast blijven bewegen, maar niet geforceerd en de Osteopaat kan heel veel doen.