Is het mogelijk om onderhuidse hechtingen los te trekken als je het verband/pleister er afhaalt?

Ik heb onder aan mijn wang een moedervlek laten verwijderen. Dat is inmiddels 8 dagen geleden. Er zitten onderhuidse oplosbare hechtingen in en er zit een soort extra sterk verband/pleister opgeplakt. Alleen na een week begint de pleister er toch lelijk uit te zien en ik zou hem graag weg willen halen. Nu ben ik bang dat ik daarmee de wond weer opentrek op de hechtingen stuk maak. Is dat mogelijk? Van de dokter mocht het er pas af als het vanzelf losging maar zoals het nu gaat lijkt het alsof het helemaal niet los gaat.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Wanneer je de pleister er nu aftrekt, kan het zijn dat de onderhuidse hechtingen loslaten. Niet voor niets zit er een extra sterke pleister op.

Je wilt de pleister eraf halen omdat hij er lelijk uitziet.
Het advies is om hem te laten zitten tot hij vanzelf losgaat.
Dat duurt langer dan dat je wilt, maar je moet gewoon geduld hebben.
Erna55