Dat is bij iedereen verschillend.
Bij mij is het bij echte stress haast onmogelijk om een hap door mijn keel te krijgen!
Maar bij een lichtere stress kan ik enorme snoepbuien krijgen..dus het is echt verschillend!

Met lichtere stress bedoel ik bv een examen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (10)

Kan allebei.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt per persoon. De een gaat verschrikkelijk aan de biscuitjes knabbelen vanwege stress, de ander krijgt juist geen hap meer door de keel.
14 jaar geleden
Deze vraag kun je alleen voor jezelf beantwoorden. Het ligt er maar helemaal aan hoe jij reageert op stress. Sommige mensen vreten alles aan elkaar als ze in de zenuwen zitten, anderen krijgen geen hap door hun keel. En alles daar tussenin is net zo normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan allebei, verschilt per persoon en dan ook nog eens per stress-periode. Sommige mensen kunnen bij stress geen hap door de keel krijgen en vallen op die manier af. Andere mensen eten hun stress weg (emotie-eters). Zij komen dus snel aan.
Bij sommige mensen brengt de stress ook sowieso de stofwisseling in de war, zij kunnen wel blijven eten maar vallen toch razendsnel af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Ik ga bij matige stress veel eten, bij veel stress krijg ik geen hap door mijn keel.. Ik denk dat dat persoonlijk is, er zijn vast mensen bij wie stress geen invloed heeft op hun eetpatroon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan allebei. Sommige mensen krijgen van stress nauwelijks een hap door de keel. Andere mensen de zgn 'ontevredenheidseters' proberen juist een goed gevoel te krijgen door hun onvrede weg te eten.

Mensen die minder gaan eten vallen erg af.
Stress zorgt voor een extra aanmaak van de stresshormonen cortisol en adrenaline. Cortisol zorgt ervoor dat vetreserves afnemen en de verbranding van dit vrijgemaakte vet op gang komt. Adrenaline heeft een sterk effect op de schildklier, wat uiteindelijk ook tot een hoger metabolisme (verbranding) leidt. Tel hierbij op dat gestresste mensen vaak extra lichamelijk bezig zijn en je begrijpt dat veel mensen afvallen in periodes van grote stress.

Zoals hierboven beschreven heeft stress op zichzelf een vetverbrandend effect, toch zijn er veel mensen die in stressvolle tijden juist aankomen. Dit komt meestal doordat deze mensen (soms onbewust!) veel of ongezond eten als uiting hebben om met stress om te gaan, hierdoor zullen zij ipv afvallen dus juist aankomen door stress. De schaamte voor het overgewicht kan op zichzelf het probleem verergeren door additionele stress. Hierdoor kan je dus in een neerwaartse vicieuze cirkel belanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke en eetverslaafde mensen meer

magere en verstokte rokers minder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit mindden in de stress en ben in 4 dagen tijd al 4 kilo afgevallen dus in mijn geval minder.
Ik krijg zoveel telefoon en moet zoveel regelen dat ik vergeet te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Giweda: sterkte!
Het komt wel goed hoor.
Zorg goed voor jezelf. Binnenkort is ie weer thuis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
momopoyolo, Dankjewel, ik hoop het, we hebben een eigen bedrijf en natuurlijk had hij heel veel afspraken voor na die tijd, en ik kan die klanten niet verder helpen want het is allemaal techniek (verwarming en ventilatie) de projecten hebben allemaal haast natuurlijk en als de klant er niet uitkomt kan een hele verbouwing/renovatie stil komen te liggen. Maar ik had net goed nieuws, er zit een klein kansje in dat hij thuiskomt via Milaan en Frankfurt.
Vliegtuig en bus en dan vannacht ophalen uit Frankfurt, duim maar voor me.
Ik denk meer. Want met stress wilt men gewoon bezig zijn met iets. En dan gaan ze eten..
Ik rook dan veel.!
Eten doe ik ook wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
Je gaat bij stress meer of minder eten.