Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat ik al last heb van ''extreme'' haaruitval op 19 jarige leeftijd?

Hallo,

Ik ben een jongen van 19 jaar en maak me momenteel zeer druk over het aantal haar dat ik verlies, aangezien ik dit nooit gehad heb. Ik hoef maar een hand door me haar te halen en ik neem al ongeveer 3 haren mee.

Wanneer ik dit bespreekbaar maak hoor ik vaak: ah het is het weer of stel je niet aan. Tóch speelt dit al zeer lang en hoop ik nooit kaal te worden.

Henk

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een meisje uit mijn klas had ooit ook last van extreme haaruitval en die had een ziekte ofzo (ik probeer je niet bang te maken, don't worry) maar dat ging na een tijd ook over.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Kijk eens hoeveel haar je ouders hebben, haaruitval is vaak genetisch bepaald.
Je verliest normaal gezien circa 100 haren per dag.
Eet je verder gezond?

Als je je echt zorgen maakt, kun je advies vragen bij de huisarts. Die kan ook bloedonderzoek doen, een vitamine B12 tekort kan bijvoorbeeld ook haaruitval geven.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
Kan zijn dat je bepaalde voedingsstoffen mist. Krijg ook haaruitval als ik geen vitamine B complex gebruik of een te lage dosis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook veel haaruitval en ben 19 jaar. Het komt waarschijnlijk door een grote hoeveelheid testosteron, een mannelijk hormoon,dat je lichaam aanmaakt.Dit leidt tot veel haar verlies op je hoofd en gaat vaak gepaard met baardgroei. Het is dus niet iets ernstigs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, het is niet normaal als je extreme haartuitval heb.
Nu kunnen mannen al op jonge leeftijd kaal worden, maar dat begint vaak op de bekende plekken, en niet overal tegelijk.

Het beste wat je kan doen is even langs de huisarts, die kan met een simpel bloedonderzoek namelijk een vitamine tekort uitsluiten, maar wat hier nog niet genoemd is dat is een schimmelinfectie van de hoofdhuid. Met een shampoo wordt dat behandelt.
Deze infectie kan ook zorgen voor opvallend veel haaruitval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding