Op vakantie en heb kougevat. Wat te doen??

Hallo,
Ik ben op vakantie en het is vannacht erg koud geseest, dus ik heb kou gevat. Ik ben niet ziek maar zit er wel tegen aan. Ik heb een vieze smaak dus vindt lust op dit moment geen brood terwijl ik het gister wel lekker vond. Ook heb ik het voortdurend koud. Wat kan ik doen om die vieze smaak weg te krijgen en te zorgen dat ik het niet heel koud meer heb. Bijv. een bepaald iets eten ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je verkouden bent neem dan het volgende wonderdrankje: Doe in een glas het sap van een halve citroen, 1 el bruine bastersuiker, 1 à 2 el vieux en dan kokend water erbij. Drink dit op op de rand van je bed en ga dan meteen onder de wol! Je gaat lekker zweten en bent de volgende dag weer zo goed als nieuw.
Een verstopte neus is te verhelpen door het opsnuiven van de geur van calvados. Schenk een bodem van deze drank in een cognacglas en snuif de (heerlijke) geur op om het neusslijmvlies te prikkelen. Herhaal dit enige malen per dag.

Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Drink je die calvados na het snuiven ook op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk;))

Andere antwoorden (11)

met een jas aanslapen en kauwgom eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw slijmvliezen zijn wat geirriteerd en je neus zit misschien wat dicht. Lekker warm douchen, tanden en jouw tong poetsen, bak thee en je voelt je al stukken beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou even naar de apotheek kunnen gaan om een middel te halen tegen beginnende verkoudheid, Kaloba bijvoorbeeld.
Tegen de vieze smaak: tanden, tong, verhemelte en binnenkant wangen goed poetsen en mintsnoepjes eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink warme dingen, zoals thee, warme chocolademelk, of iets anders. Ik drink dan altijd thee, en voel me na twee dagen weer helemaal goed.

Toegevoegd na 27 seconden:
Zuigsnoepjes werken ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook met sokken aan slapen, en dan met opgetrokken benen. Dan krijg je minder snel buikpijn. (Werkt bij mij super).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warm water gekookt water in een bak ofzo... Doen en met vics je hoofd er boven houden, ongeveer 10 min.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dnek vele water drinken en etren wat je wel lekker vind op dit moment en miss neusspray kopen of vele klernea andoen zodat je het minder koud hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een Fisherman's friend sabbelen.
Verder warme drankjes zoals thee en warme melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat helpt is af en toe een glas kwast. Dat is uitgeperst citroensap aangelengd met kokend water en naar behoefte suiker. Verder helpt hete kippensoep, maar dan liefst wel echte en niet uit een pakje.
12 jaar geleden
ik ben net terug van vakantie en heb ook een flinke kou opgelopen, pijne keel, koude rillingen, geen zin in eten

ik ben goed warm gaan douchen en heb me goed aangekleed en een paar keer op een dag een paracetamol en dat heeft bij mij goed geholpen

ook wat vers fruit gekocht zoals nectarines en kiwi's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de term 'kou vatten' is een misverstand. Je wordt niet ziek doordat je het koud had. Je hebt ergens een bacterie of virus binnengekregen. Door de kou werd je misschien wel gevoeliger daarvoor. Daardoor ben je nu ziek.
Een vieze smaak, geen trek in eten en 'het voortdurend koud hebben' duiden erop dat je waarschijnlijk wat koorts hebt. Ik raad je aan een plaatselijke dokter op te zoeken. Anders wordt je misschien nog zieker en moet je je vakantie afbreken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een aspirine nemen en lekker naar bed gaan en goed slapen. Dat is de enige remedie tegen een grieperig gevoel. Je zal merken dat je je na een stevige tuk weer stukken beter voelt.