Wat kun je het beste doen aan een Bitchy Resting Face (van nature hangende mondhoeken)?

BRF of Bitchy Resting Face is het bij sommige mensen van nature naar beneden hangen van de mondhoeken wanneer het gezicht ontspannen is. In een 'neutrale stand', geeft dat ze een sombere, norse, boze of ontevreden uitdrukking, terwijl hun emoties daar niet mee overeenkomen, ze zijn bijvoorbeeld opgewekt, blij of in een neutrale stemming, maar komen op anderen negatief over, louter door hun gezichtsuitdrukking. Naarmate mensen ouder worden gaan vaak ook de mondhoeken meer hangen, bij de een duidelijker waarneembaar dan bij de ander. Mensen met BRF hebben hier dus van jongs af aan al last van. Ze worden hierdoor met regelmaat verkeerd beoordeeld door anderen of er zelfs afkeurend op aangesproken en kunnen daar emotioneel onder lijden. Opmerkingen als "Gewoon vaker lachen" helpen niet, daar laten van nature hangende mondhoeken zich niet echt definitief door optrekken. Wat is nou eigenlijk de oorzaak van een BRF en zijn er (cosmetische) methoden om een BRF te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Erna55
9 jaar geleden
Deze vraag heb je vorig jaar ook gesteld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan camouflage technieken om de mond en lippen een andere vorm te geven, deze zijn geschikt voor vrouwen en mannen, maar moeten dan wel aangeleerd worden door een professioneel camouflagiste. Dit vak beheersen veel visagisten en schoonheidsspecialisten. Gelaatsuitdrukkingen zijn veelal genetisch bepaald.
Antoni
9 jaar geleden
Is Bitchy Resting Face de officiële medische term voor dit verschijnsel of is er een andere? Welke?
Antoni
9 jaar geleden
Misschien een heel raar idee, maar mogelijk biedt de comedy Bitchy Resting Face uit 2013 een (soort) oplossing? Ik ken (de inhoud van) de film niet, maar op http://www.imdb.com/title/tt3141988/ staat van deze film deze beschrijving: "Bitchy Resting Face is a disorder that affects millions of women every day. Together we can face the problem." Miljoenen vrouwen hebben hetzelfde probleem, maar samen kunnen we het oplossen, volgens die beschrijving.
Erna55
9 jaar geleden
Wanneer je neerhangende mondhoeken hebt, hoef je verder niet onvriendelijk te kijken. Vriendelijke ogen compenseren het wel. Het is blijkbaar nog steeds je frustratie.
Maar wat miste je bij de antwoorden van vorig jaar?

Het beste antwoord

Ik weet niet zo goed wat de oorzaak is, maar ik had er zelf ook heel erg last van en ik ben bij Kliniek Dokter Frodo geweest, niet himself maar bij Freek. Hij heeft toen bij mij fillers gebruikt en ik zie er nu een stuk minder chagrijnig uit. Dus dat was voor mij dé oplossing voor mijn hangende mondhoeken.