Hoe kan het komen dat mijn haar en nagels ineens heel snel groeien?

De afgelopen week of twee weken valt het mij op dat mijn haar en nagels heel snel groeien (na een week heb ik al uitgroei van de haarverf, en mijn nagellak zit na een paar dagen al een eind vd nagelriem af)
In mijn eten heb ik niks veranderd. Zou het kunnen komen doordat we een beetje lente hebben gehad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
Als eten zelfde is zou het kunnen komen door iets meer zon of beweging
Erna55
9 jaar geleden
Heb je wel eens eerder precies gemeten hoe hard je haren groeien ?
Welk verschil is er nu? In cm of mm .

Antwoorden (1)

Haargroei en vooral nagelgroei gaat sneller bij hogere temperaturen. Als je koorts hebt zal dit bijvoorbeeld over het algemeen harder groeien dan als je geen koorts hebt. Ik weet niet of je koorts hebt gehad maar dat zou een oorzaak kunnen zijn.