hoe krijg je onderhuidse puistjes weg?

Als ze gekrompen zijn, maar nog niet helemaal weg zijn / gaan.
Kleine bolletjes. De druk is er vanaf.
Is het een kwestie van afwachten of moet ik wat doen of gaan ze nooit meer weg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
Beste is gewoon niet aanzitten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaat vanzelf weg dus als ik je goed begrijp? Omdat het er al wat langer zit. Of is dat normaal bij een ondehruids ding?
Ritsuka
9 jaar geleden
als het eerst een dikke puist was, en nu een onderhuidse, waarvan je voelt dat er nog wel wat zit, gewoon niet aankomen en dan trekt hij wel verder weg.
Je kunt ook de methode van crea proberen, maar die werkt eigenlijk alleen als er druk achter zit, dan is de plek ook rood
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat het langer blijft zitten is normaal als het puistje niet zoveel groter wordt waardoor hij openbarst, de pus in het puistje droogt dan na verloop van tijd in en dan moet het lichaam aan de slag de rommel op te ruimen.
De methode die ik aangeven heb is het beste te doen door een deskundige, anders is de kans op littekentjes vrij groot. Maar als je het goed doet werkt het, je moet het puistje na het inprikken met schone handen van onder af wat druk geven, zodat de pus eruit kan. Druk hierbij niet te hard, want dan beschadig je de huid.

Antwoorden (2)

Als je ze weg wil hebben, omdat ze je storen, dan kan dat, maar ze verdwijnen na een tijdje vanzelf. Het beste kun je dit laten doen door een schoonheidsspecialiste, maar zelf doen kan ook, zorg dan dat je hygiënisch te werk gaat.
Koop bij de apotheek een paar goede en steriele naalden.
Zorg dat je jouw handen goed gereinigd hebt met een goede desinfectiemiddel (bijvoorbeeld met alcohol 70%.
Zorg voor een goede reiniging van de onderhuidse puist en de omliggende huid (ook met alcohol bijvoorbeeld).
Prik voorzichtig een gaatje in de zwakke plek van de onderhuidse puist tot je duidelijk voelt dat je met de naald
door de huid heen bent! Meestal voel je dan een lichte plop.
Zorg dat je de naald in een vloeiende beweging verwijderd en leg deze apart!
Als het goed is zie je al pus uit het gaatje lopen en met je vingers kun je de onderhuidse puist gaan uitknijpen.
Mocht de pus er niet goed uitlopen dan kun je altijd met de naald de opening weer wat groter maken, doe dit voorzichtig, want dit kan een littekentje veroorzaken.
Zorg na afloop voor een goede reiniging van de puist en de omliggende huid met bijvoorbeeld weer de alcohol en een
watje!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Benzoylperoxide kopen bij het Kruidvat. Helpt goed!! Wel echt even volhouden.
Helpt dat niet dan zijn er nog de volgende opties:
Salicylzuur (ook vrij verkrijgbaar)
Antibiotica (recept huisarts of dermatoloog)
Glycolzuurpeeling (huidtherapeut)
Vitamine A zuur (alleen op recept).
Roaccutane (heftig spul, tabletvorm, als al het voorgaande niet helpt en voorgeschreven Door arts). Als laatste redmiddel. Maar het helpt super. Mag alleen na puberteit worden voorgeschreven.

Succes ermee!