Waarom ben ik soms voor 15 minuten erg moe en dan niet meer?

Sinds ik ben begonnen met krachttraining heb ik soms (max 1x per dag) dat ik uit het niets heel erg moe wordt, 15 minuutjes lig weg te dommelen (half aan het slapen, half wakker) en dan weer wakker wordt alsof er niets gebeurt is

Denk niet echt dat het oververmoeidheid is omdat ik toch wel elke dag 7uur slaap minstens.
Het is erg raar en gebeurt meestal na het eten en als ik even met niets actiefs bezig ben. Ik wordt dan erg moe en heb moeite om wakker te blijven. Eenmaal ik weer "wakker" ben ik voor de rest van de dag weer 100% actief.

Ik zie het niet echt als een probleem maar vraag me toch af of ik nog meer zou moeten slapen of niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eet je genoeg?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja meer of genoeg zelfs. 2500kcal per dag, 350g carbs, 130gr eiwit en 60gr vet. Vandaag heb ik al een appel, bord spaghetti en een pistolet ham/kaas op, 3 glazen water en een grote kom chocomelk.
Dus denk niet dat het daar aan ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sinds de krachttraining ben in zelfs meer gaan eten
Ritsuka
9 jaar geleden
Je beweegt dan ook meer, dus islogisch dat je meer energie nodig hebt.
Is dit vlak na een koolhydraatrijke maaltijd? Dan kun je soms even een dipje voelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja kan inderdaad wel zijn van de pasta, bedankt!

Antwoorden (2)

volgens mij heeft dit te maken met je bloedsuiker spiegel, die omlaag gaat door het eten. vooral als je veel of iets zoets eet kan dit gebeuren. je lichaam moet dit corrigeren door de aanmaak van insuline, waardoor je bloedsuikerspiegel na een kwartiertje weer op peil is. check voor de zekerheid je huisarts op suikerziekte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je had dot gevoel vlak na een koolhydraatrijke maaltijd zei je in reacties.
Dit kan komen omdat dit snel verteerd, dan heb je even energie en daarna een dip.

Wat bij mij helpt is zorgen dat een maaltijd naast koolhydraten ook voldoende eiwitten en/of vetten bevat. Of iets met meer vezels nemen. Dan verteerd het langzamer en heb je niet zo snel last van dit gevoel.
Ritsuka