zijn er medicijnen voor concentratie?

Ik wordt snel afgeleid van mn werk met andere personen, ik loop hiermee veel huiswerk etc. Achter en ik vroeg me af zijn er medicijnen ervoor, zo ja ik wil graag een website, waar je het kan bestellen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritalin kan helpen, maar daar heb je wel een recept voor nodig. Studenten weten het af en toe zonder recept te bemachtigen maar dat is dan wel illegaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem eens contact op met je huisarts. Hij/zij kan je hierover advies geven.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ga eerst eens werken aan een betere planning, gestructureerder proberen te werken etc.
Minder op je telefoon spelen tussendoor.
Eest andere opties proberen voor je aan de pillen gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe eet je. Ook je voeding kan hierin een grote rol spelen. Probeer dat eens te veranderen. Persoonlijk gaat mijn voorkeur daarnaar uit ipv naar medicatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Allemaal bedankt! Voor uw hulp/tip. Ik ben naar de huisarts gegaan en ik ga een adhd test doen binnenkort.

Het beste antwoord

Ernstige concentratieproblemen kun je oplossen met medicijnen en psychotherapie.

ADHD kan onder meer worden bestreden met medicijnen, zoals met psychostimulantia (Ritalin, Medikinet, Equasym en Concerta), atomoxetine en tricyclische antidepressiva. Maar het hebben van concentratieproblemen betekent niet automatisch dat je ADD of ADHD hebt. Psychotherapie kan ook uitkomst bieden bij serieuze concentratieproblemen, met of zonder medicatie.

Men denkt dat omega 3-vetzuren in visolie (EPA en DHA) en omega 6 vetzuren (GLA) een positieve invloed hebben op de concentratie.

Hierbij enkele tips en oefeningen die je zelf kunt toepassen om je concentratievermogen te verbeteren:

Zorg voor structuur in je leven, bijvoorbeeld door middel van een agenda en to do-lijstjes.
Af en toe een time-out nemen zorgt voor rust en overzicht.
Een partner of familielid kan je helpen met zaken organiseren en opvolgen.
Pas je verwachtingen aan naar wat haalbaar is en doe dingen stap voor stap.
Leer jezelf relaxatie- en meditatietechnieken aan. Behalve ontspanning, biedt meditatie de mogelijkheid om jezelf te trainen in het focussen van je gedachten.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op korte termijn gaat het hier eigenlijk enkel over 'methylfenidaat'. Bij hyperactieve mensen is dat een puur 'verdovend middel', en het tekent ook als 'drugs' als je deze kinderen onderwerpt aan het bloedonderzoek zoals bij sporters (reden waarom veel jonge voetballertjes een 'adhd+attest' kregen van hun 'dokter' en Ritalin in Nederland of Rilatine in België of Concerta toegediend kregen). Op lange termijn is dit echter zeer ernstig, ik wist dit pas nadat ik het uittesten in overdosis op mezelf, omdat op de bijsluiter stond "dat men de werking niet goed wist", en ik dat dus zelf uitzocht: 1. Ik voelde onmiddellijk (binnen de 600 seconden) een vermindering van mijn 'oogbewegingen' (ik ben jager en sport al heel mijn leven, dus ken mijn lichaam niet door en door maar toch gemiddeld beter dan de modale mens inclusief een paar pijndrempeloverschrijdingen). Na persoonlijk opzoekingswerk vond ik hier de 'missing' link naar de 'formatio reticularis' van de hersenstam.
2. Daarna merk je dat je echt 'verdoofd' wordt qua zintuigen gehoor, gezicht (vertraagd) en in mindere mate ook het gevoel (de reuk en smaak vergat ik te testen, sorry, concludeerde pas nadien).
3. Veel erger: je lijkt plots enigszin uit jezelf te treden en hoort jezelf praten, dus ook de zone van Wernike, Broca en alles daarrond krijgt volgens mij een neurologische vernietigingsaanval in de fijnste synapsen zoals antibiotica op alle goede en slechte bacteriën uitvoert, te vergelijken met de brandbommen van de Amerikanen in Vietnam. Maar dus WERKT deze medicatie ECHT goed: 1. Je kunt doorwerken en wordt niet echt afgeleid.
2. Je kunt zelfs langdurig (concerta = verspreide afgifte in gerolde laagjes, ritalin/rilatine = half uur tot zes uur) de nacht doorwerken, waar je als gezonde student verdomd veel karakter voor nodig hebt. Het grote gevaar is dat je lichaam lui wordt, en verleerd te reageren zoals het normaal moet: Bij sporten verhoogt je lichaamstemperatuur en ga je door waar anderen stoppen. Jonge voetballers maar ook rolschaatsende initieel gezonde kinderen krijgen op termijn hartritmestoornissen door het sympaticomimetische effect. NIET doen dus!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag is beantwoord.