Wij mannen krullen ze stiekem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zelf dat als vrouwen even lang beenhaar zouden hebben dan mannen, dat hun haar ook gekruld zou zijn.

Dus; omdat mannen langer beenhaar hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er maar weinig mannen zijn die hun benen scheren, en maar weinig vrouwen die het niet doen.
Of een haar krult, hangt ondermeer af van de lengte en de dikte van het haar. Hoe langer en hoe dunner, hoe meer krul.

Mannenhebben vaak gewoon hun natuurlijk beenbeharing, die door de kleding wat gesleten is en op 'normale'lengte, waardoor het wat lijkt te krullen.
Vrouwen scheren vaak hun beenhaar. Slaan ze dat een periode over, dan zijn de haren overaleven dik en dus vrij stevig, nauwelijks gesleten vrij stutg hard en te kort om te krullen.

Eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo van het scheermes, hooguit in de zomer, en ik kan je vertellen, als je een half jaar niet scheert, gaat ook bij dames het beenhaar gewoon krullen hoor. De haren zelf zijn niet verschillend bij beide geslachten.

Hetzelfde geldt voor schaamhaar, borsthaar en okselhaar, dat hetzelfde type haar is. Na scheren komt het in eerste instantie recht weer terug, om later weer te gaan krullen. Overigens verschilt de mate van krul wel van persoon tot persoon, en heeft ook de kleur haar daar invloed op.