Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hor oud moet je zijn voor een neuscorrectie?

Ik ben 16 en wil graag mijn neus graag recht laten zetten. Omdat mijn neus niet helemaal recht is zit mijn linker neusgat een beetje verstopt waardoor ik moeilijker adem haal. ik vind het natuurlijk ook niet mooi uitzien.
De reden dat mijn neus niet recht is komt denk ik door een vechtpartij op de basischool een aantal jaar geleden (bloedneus)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onder de 18 moet je sowieso toestemming van je ouders of voogd hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het je dwars zit dan mag dat op elke leeftijd mits toestemming van je ouders/voogd

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het beste is te wachten tot de neus volledig volgroeid is. Dit is ongeveer 16 jaar voor meisjes en 18 jaar voor jongens. De minimale leeftijd van een neuscorrectie is 18 jaar. Het is wel een hele ingreep dus ik zou er nog goed over na denken voor je het doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat je aangeeft dat een klap de oorzaak is en je er last van hebt zou het kunnen zijn dat je ziektekostenverzekeraar dit vergoed en omdat je geen 18 bent is er geen eigen risico. Vanaf 12 jaar kun je zelf medische acties laten uitvoeren of weigeren.
Wel VOORAF (in dit geval) met je zorgverzekeraar overleggen, de ingreep zal wellicht onder narcose moeten.Laat je door je huisarts doorverwijzen naar een KNO arts.
vooral de hinder bij het ademhalen is een steekhoudend argument.
Overigens heb ik enige jaren gelede hetzelfde laten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding