Wisselbaden en het hele jaar door sandalen en als het kan de sokken uit... Zo hardt je je voeten... Ik heb nooit koude voeten en nooit zweetvoeten... Dat komt omdat ik al 20 jaar of meer op sandalen loop, in elk jaargetijde... Ales wat leeft heeft lucht nodig...

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je de ziekte van Renaud, dan is het een ander verhaal, dan moet je dat niet doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, ik weet, het klinkt niet fris, maar het werkt wel: Je moet erover urineren.
Mijn zusje heeft er jaren last van gehad, heeft deze tip gekregen, er eerst niet aan gewild (uiteraard) en het op den duur toch gedaan. In no-time had ze er amper last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelfs dit al geprobeerd:-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De huid neemt geen (nauwelijks) stoffen op - zeker geen stoffen die in urine voorkomen. Het urineren kan dus worden vervangen door het baden in water van 39°C.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt me toch een stuk beter in de oren.
Wat dacht je hiervan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeuken/branden ze?
Dan heb je wintertenen. Wintertenen komen niet zozeer door de kou, maar vooral door de vochtigheid van de lucht.
Dus in Nederland, waar er snel sprake is van 'waterkou' hebben veel mensen er last van.
Wat kan helpen: goed warm houden, wisselbaden nemen (eindig met koud, hoe vervelend dat ook is!), goed isoleren (huis en kleding), goed bewegen, enzovoorts.

Als ze niet jeuken, en meer 'dood' lijken, heb je waarschijnlijk last van het fenomeen van raynaud. Als je verder geen andere lichamelijke klachten heb (en krijgt), heb je de primaire vorm, en is het een kwestie van warm houden en in beweging blijven.
Als het een secundaire vorm is, dan is er een onderliggende ziekte die de oorzaker is, en dan moet die worden aangepakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat eigenlijk geen echte behandeling waarvan het effect bewezen is.
Mogelijke behandelingen zijn:
• wisselbaden (waarbij de handen of voeten 2 à 3 minuten in koud en daarna in warm water ondergedompeld worden). Dit gebeurt het best voor de winter.
• massage.
• UVB therapie in het begin van de winter
• capsicum crème of Midalgan Forte
• vaatverwijdende middelen zoals Nifedipine of Adalat, diltiazem (Tildiem), prazosine, nicotinezuurderivaten zoals Complamin (xanthinolnicotinaat), Trental (pentoxyfylline), of Loftyl (buflomedil).
Van geen enkele van deze methoden of produkten is met zekerheid aangetoond dat ze effect hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wintervoeten of wintertenen ontstaan door te lange blootstelling aan kou, waardoor er een verstoring ontstaat van de bloedsomloop in de huid. De ene persoon is gevoeliger voor het opdoen van wintervoeten dan de ander. Wintervoeten of tenen kunnen ook veroorzaakt worden door een slechte doorbloeding van de haarvaatjes van de huid. Wintervoeten worden gekenmerkt door rode, gezwollen plekken. Bij kou zijn deze erg pijnlijk. Bij warmte treedt jeuk op. Verder kunnen in ernstige gevallen ontsteking, blaren, kloven en zweren voorkomen.

Behandeling:
Vermijdt hevige kou. Vermijdt ook hete kruiken of andere warmtebronnen. Gebruik warme voetbekleding. Wisselbaden willen wel eens verlichting geven. Zo ook het dragen van originele geiteharen sokken of een crème die de doorbloeding stimuleert (apotheek of drogist). Bij een ernstige vorm van wintervoeten/tenen kan de huisarts injecties geven. De klachten verminderen dan aanzienlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een probleem met je bloedsomloop.
Wat slecht is voor je bloedsomloop: roken, alcohol en koffie drinken!!!
Zeker koffie drinken veroorzaakt veel problemen op allerlei gebied.
Wat goed is voor de bloedsomloop: regelmatig buiten wandelen, zo maar een minuutje of 20
Gember eten en thee van de ginkgo drinken.
Regelmatig van schoenen verwisselen en schone sokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er vroeger als tiener vreselijk last van gehad, ik schuurde echt met m'n hakken over de vloer, van de jeuk.
Ik moest toen een tube/spuitbus Akleïne of Akileïne kopen.
Ik weet nog dat ik met dit middel er zo vanaf was en heb er nooit meer last van gehad.
Volgens mij kun je het nog kopen, bij de kruidvat of anders bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van dat plassen klopt echt!ik heb er zelf ook veel last van omdat ik gewoon een trage bloedstroming heb in mijn voeten.....ook helpen wisselbaden wel maar dat vind ik altijd helemaal zo en gedoe....verder als je thuis bent in de winter:meteen schoenen en sokken uit en even lekker je voeten masseren...helpt ook perfect om te VOORKOMEN