Waarom mag je op een verpleegafdeling in een ziekenhuis, niet gewoon je eigen medicijnen slikken?

Waarom moet je -precies dezelfde- medicijnen slikken die het ziekenhuis je geeft?
Als de patiënt gewoon bij kennis is, en het verder thuis ook gewoon zelf redt?

Misschien simpel van me, maar ik snap het idee erachter niet!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb de afgelopen jaren diverse malen mogen logeren in meerdere ziekenhuizen! Daar heb ik steeds mijn eigen medicijnen mogen innemen en ook op tijdstippen,die ik zelf uitkoos! Lijkt me geen probleem,zolang je nog compos mentis bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, altijd handig een antwoord van een ervaringsdeskundige (ipv al die opgezochte antwoorden). nog een vraagje aan je; was het dan zo dat je gewoon je medicijnen zelf bij je kon houden en innemen, of werden ze dan "ingenomen en gedistrubeerd" zoals hieronder staat beantwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Enschede(hart operaie) werden ze idd ingenomen en gemas eh "gedistrubeerd" inNijmegen en Zutphen mocht ik ze bij me houden. Wel kreeg ik (heel typisch) in alle ziekenhuizen insuline van het"huis",maar mocht ik het wel zelf injecteren!
paulus811
14 jaar geleden
Dit herken ik. Ik nam ook mn eigen medicijnen mee. No problem.

Andere antwoorden (4)

In het ziekenhuis is men verantwoordelijk voor je. Daarom wil men precies weten wat je wel en wat je niet qua medicijnen neemt. Dit om bijv mogelijke interacties met andere medicijnen te voorkomen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als het om medicijnen gaat die je op je zelf al jaren slikt?
Ik geloof dat dit dan per zorginstelling verschilt, want ik heb de ervaring dat mensen hun eigen voorgeschreven) medicijnen van thuis mee moeten/ mogen nemen als ze worden opgenomen. Deze worden vaak wel door het verplegend personeel ingenomen en gedistrubeerd op het moment dat het tijd is voor de medicatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je ligt niet in het ziekenhuis omdat je het allemaal zelf red. een opname kost al geld genoeg. omdan ook nog bij iedereen te checken of ze zelf hun medicijnen willen nemen en daar een checklist voor maken is onzin en kost tijd en geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mag je gewoon de medicijnen nemen die je zelf in beheer hebt. Het enige is dat je misschien een papier moet tekenen, een medicatieprotocol zodat de verpleging niet verantwoordelijk is wat jij doet. Maar voor mijn gevoel kunnen ze je hier niet in tegen houden!