Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat je 3 maanden na het plaatsen van een mirena spiraal nog veel pijn hebt bij het vrijen?

Ik heb mn 2e mirena spiraal in april laten plaatsen. Ik heb nu nog steeds veel pijn bij het vrijen. Is dit normaal, herkent iemand dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
613

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ik herken dit totaal niet. Als je dit zelf bij de eerste ook niet had, zou ik terug naar de gynaecoloog gaan, want dit kan niet de bedoeling zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee.. in principe zou je na een paar dagen niks meer moeten voelen. het is denk ik verstandig om met je klacht terug naar de huisarts\gyneacoloog te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook gehad. Heb gevraagd of ze het touwtje wat korter wilden knippen. Dit heeft zeker wel geholpen. De pijn bij het vrijen ging bij mij na 4-5 maanden weg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet normaal, en het zou erop kunnen wijzen dat de spiraal is gaan 'zwerven', dus niet meer helemaal op de goede plek zit.

Ga even naar de dokter, ze kunnen in ieder geval even met een echo controleren of alles goed zit. Een goed geplaatste spiraal hoort geen pijn te veroorzaken bij het vrijen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet goed.
Hij kan minder goed werken als hij fout Zit.
Terug naar de gyn zou ik zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat het eruit halen en gebruik een ander voorbehoedsmiddel. Ik had er ooit ook erg veel last van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarschijnlijk kan jij er ook niet zo goed tegen. Het is tenslotte lichaamsvreemd hé.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had gekund, maar in de vraag staat dat het haar tweede spiraaltje is. Dan lijkt het me waarschijnlijker dat het spiraaltje niet goed zit dan dat ze er überhaupt niet tegen kan.
normaal denk ik niet, dan zit hij of niet goed, of je hebt misschien een ontsteking???

zou in ieder geval even aan de bel trekken bij je huisarts of degene die de mirena heeft geplaatst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding