Geeft een oorthermometer ook wel eens te veel aan?

Mijn thermometer geeft nu 39.2 aan. Volgen deze thermometer (Braun thermoscan 6062) heb ik al een paar weken regelmatig koorts. Ik heb net mijn man gescand en dan geeft hij 36.4 (wat ik weer erg weinig vind)

Ik voel me prima en kan me niet voorstellen dat ik koorts heb. Ik heb geen oorklachten of op een zijde gelegen en daarna gescand.

Ik kan me voorstellen dat de meter te weinig aangeeft bijvoorbeeld bij een vies oor, maar kan hij ook foutief te veel aangeven?

Ik heb geen rectale thermometer in huis.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
nounka
9 jaar geleden
Kan je eens nergens ( als je op bezoek bent /buren) ff een andere thermometer 'lenen' en de twee na elkaar proberen. Dan heb je al een idee of de jouwe goed werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kom net terug van de supermarkt waar ze, heel handig, ook gewone thermometers verkopen. Ik heb 2 keer gemeten en kom uit op 37,6. Dat is toch wel veel minder dramatisch! De oorthermometer gaat de prullebak in. (of is het chemich afval?) Ik vond ook nog dit artikel: http://www.volkskrant.nl/dossier-archief/oortemperatuur-onbetrouwbaar~a620943/ Ik ga de vraag sluiten, hartelijk dank voor de reacties en antwoorden!

Het beste antwoord

Teveel temperatuur lijkt me onmogelijk, tenzij ie stuk is, maar dan zou het bij je man ook hoger scoren.
Kijk de gebruiksaanwijzing eens na, misschien dat daar wat in staat.
Vraag aan iemand anders een thermometer om te kijken welke temperatuur je daarmee hebt.