Waarom is paracetamol zo vies

Waarom ga ik bijna over mijn nek als ik paracetamol inneem! Zo vies

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het, merkloze paracetamol (ronde tabletjes) krijg ik überhaupt niet weg. Mijn kokhalsreflex is dan gewoon te heftig. Het oplossen in water wat je in een reactie noemt, maakt dat nóg erger. Geen antwoord op je vraag, wel een tip: tegenwoordig koop ik Panadol in plaats van generieke paracetamol. De werkzame stof is precies hetzelfde, gewoon paracetamol. Maar de pillen zijn langwerpig, goed afgerond in plaats van tabletvorm, en ze hebben een echt glad laagje. Die krijg ik wél met een slokje water goed doorgeslikt zonder te kokhalzen.

Antwoorden (13)

1. Je moet er niet op kauwen
2. Slik hem snel genoeg door en geef hem geen tijd om op te lossen.
3. Neem hem in met water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik los hem op in een glas water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ook helemaal niet de bedoeling, je moet hem gewoon doorslikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roland1995: oplossen is echt beter, dan werkt het sneller en is beter voor je maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, behalve dan als je zowat over je nek gaat.
het is vies omdat je het waarschijnlijk een beetje laat smelten in je mond. Als je het in één keer doorslikt met veel water, dan merk je er niets van. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik los hem op in een glas water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.....en dan blijven er altijd korreltjes over, kun je niet proberen hem in 1 keer door te slikken of anders doormidden breken en in 2 keer met veel water doorslikken? Ik slik er op het ogenblik 3x2 per dag (op voorschrift) en slik je gelijk met het water door - gaat prima, proef je ook niets van
Paracetamol is niet bedoeld om erop te kauwen. Je moet het gewoon meteen met water doorslikken en dan proef je er niets van.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik los hem op in een glas water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Om te voorkomen dat je er teveel van neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slik je paracetamol door met een beetje water, daarna nog wat fruitsap drinken, en de smaak is meteen weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het uiteindelijk gewoon puur vergif is...? Dat werkt door op je psyche en kan een kokhalzend effect veroorzaken. Ook al neem je het in met water, kauw je er niet op, en probeer je het zo snel mogelijk door te slikken.

De remedie is misschien om de eventuele noodzaak van het slikken van een paracetamol goed tot je door te laten dringen en heel bewust te kiezen voor het voordeel (de pijnstillende werking) en je niet te concentreren op het nadeel (inname van vergif)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Giftig? Ja als je 30 pillen per dag slikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke pil is er een....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo werkt het niet met vergiftiging, Loekido. Dosering is alles. Er zijn amper stoffen te bedenken, hoe gezond ook in normale dosering, die niet giftig zijn bij overdosering.
Je moet hem achter op je tong neerleggen en dan meteen doorslikken zo proef je hem niet;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er allemaal dingen inzitten om de bacterie tegen te gaan en dat smaakt vies ! Maar ik doe op een lepen met water en dan daarna snel water drinken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te voorkomen dat men er teveel van inneemt en met name om ervoor te zorgen dat kleine kinderen ze niet per ongeluk innemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, ze kunnen hem smakelijk maken, maar dat gebeurt niet ivm veiligheid.
De werkzame stof smaakt nu eenmaal smerig, dat is niet anders.
Ik los 'm op in een half glas water, schud even met het glas zodat het een beetje loskomt van de bodem en zo, slikslik weg, glas even navullen met een beetje water om de laatste restjes mee op te drinken en dan een goed glas water om de smaak weg te spoelen.
Het blijft smerig, maar ja, tegen de tijd dat ik vind dat ik zo'n pil nodig heb, heb ik dat er wel voor over :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
' Het blijft smerig, maar ja, tegen de tijd dat ik vind dat ik zo’n pil nodig heb, heb ik dat er wel voor over' , .......precies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! Zo doe ik het ook.
Het is veel beter om hem op te lossen in water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, maar het blijft VIES
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is het vies. Je moet ze ook helemaal niet lekker vinden, het zijn geen snoepjes.
De oplosbare paracetamol smaakt inderdaad niet zo lekker. Je kan ook een filmomhuld tablet innemen (hier zit een glad laagje omheen wat nergens naar smaakt en niet in je keel blijft plakken) of een kauwtablet (hier zit een smaakje aan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders denken kinderen dat het een snoepje is n gaan ze het vaker gebruiken. En dat is niet goed voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk (ook) omdat je ooit een slechte ervaring met paracetamol hebt gehad, bijvoorbeeld dat je het niet weggeslikt krijgt. Dan ontwikkel je een soort angst op de smaak. Ik kan uit ervaring zeggen dat het weer over kan gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik niet