Bestaat er een operatie om je heupen te laten "versmallen"?

Ik vind mijn heupen te breed. Er zit geen overtollig vet op, dus ik kan het niet versmallen door een workout. Ik snap dat bijna iedereen vindt dat brede heupen aantrekkelijk zijn, maar de mijne zijn gewoon een soort vierkantvorm en ze steken best ver uit. Als gevolg van dit alles zie ik er vrijwel altijd dik uit omdat ik ook brede schouders heb, en als ik dan een los shirtje aanheb verdwijnt mijn "zandloperfiguur" ook. Om het erger te maken, ik ben heel klein, dus het effect wordt daardoor versterkt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Dan moet je echt in botten gaan lopen zagen, dat gaat geen fatsoenlijk arts doen
Ritsuka
9 jaar geleden
Draag iets met een riempje om je middel, dat geeft je optisch een slankere taille
Amadea
9 jaar geleden
Precies. Draag kleren waarin jouw figuur op haar best uitkomt, dat helpt jou om ermee te leren leven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je botbouw kun je niet verranderen,wel als je teveel vet op je heupen zou hebben, Kleed je zodat de heupen minder opvallen.

Antwoorden (1)

De maat van je bekken en heupen worden bepaald door de botten en de vetlaag.
Je zegt dat er geen vet op zit. Dus je bent niet zo tevreden met je botten.

Daar is een prima oplossing voor : leg je erbij neer dat dit je bouw is.

Er zal geen arts zijn die aan je botten gaat beitelen omdat jij toevallig vind dat je niet mooi genoeg bent. Wanneer je hier echt problemen mee hebt, bespreek het met je huisarts. Mogelijk kan een gesprek met een psycholoog je helpen om je neer te leggen bij zaken waar je geen invloed op hebt.

Toegevoegd na 19 minuten:
__Sandra Mulkens, psychotherapeut, universitair docent psychologie aan de Universiteit van Maastricht − 30/04/07, 20:38

_______
Er bestaan nu eenmaal allerlei psychische stoornissen die met lichaamsbeeld en ontevredenheid te maken hebben. Voor vele daarvan geldt dat de ontevredenheid met het lichaam een kenmerk is van de ziekte. Deze ziekte blijft, ook na verandering aan het lichaam. Bij Body Dysmorphic Disorder (BDD), bijvoorbeeld, is iemand ervan overtuigd dat er aan zijn of haar lichaam iets niet klopt. Volgens schattingen komt deze stoornis voor bij 1 tot 2 procent van de bevolking. Van de patiënten die om een cosmetisch chirurgische ingreep vragen, heeft mogelijk zelfs 8 tot 15 procent last van deze stoornis.

En dan hebben we het alleen nog maar over BDD; er zijn nog vele andere psychische stoornissen die gepaard gaan met onvrede over het uiterlijk. Het is een overschatting van het specialisme plastische chirurgie om te denken dat deze hele populatie uitgefilterd kan worden door de branche zelf.
_________
Erna55
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik zou eerder iemand vragen om je te helpen met kleding kiezen die flatterend is voor je lichaamsbouw.
En werken aan zelfvertrouwen, psycholoog zou kunnen helpen.