Is het theoretisch mogelijk om een levend wezen te creëeren uit lichaamsdelen van mensen?

Net zoals Frankenstein

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
in theorie kan er vanalles, maar in praktijk gaat het niet werken
Reddie
9 jaar geleden
Zalig de onwetenden.
Zonder begrip van wat daar bij komt kijken kun je er lekker over fantaseren.
Frimu2
9 jaar geleden
Ja , met een lichaamsdeel van een vrouw, en een lichaamsdeel van een man .....is een levend wezen te creeeren.

Het beste antwoord

Medisch onderzoek is er al veel gedaan. Zie bron 1
Er wordt medisch " geëxperimenteerd" met lichaamsdelen en organen transplanteren.
Dat is mogelijk. Handen, voeten, armen etc.
Ook is er recentelijk met succes een gelaatstransplantatie verricht.
Orgaantransplantatie als hart, lever, longen, wordt al langer gedaan.

De vraag die dan oprijst: kun je ook de hersens , het wezen van de mens, transplanteren? Of het hoofd ( met hersens erin ) aan een ander lijf zetten ?

Technisch gezien zal dit ooit mogelijk zijn, zoals medisch onderzoek aantoont.
Door de verbeteringen in de microchirurgie ( zenuwen aansluiten ) verbeteringen in narcose ( zeer lange narcose) verbeteringen in hart- longmachines ( langer zonder eigen hart kunnen leven) etc, zal het " ooit" theoretisch mogelijk zijn.

Hollywood bron 2
Er wordt al langer door Hollywood over gespeculeerd, het is een prachtig thema voor films.
Dat de " Russen" al bijna zo ver zijn, is ook een oud thema in Hollywood. Vanuit de koude oorlog waren de Russen en Amerikanen in een wedloop om technische vooruitgang.
Er duiken geregeld " Russische filmpjes" op die laten zien dat de Russen al " verder" zijn. Vooral op gebieden die tot de verbeelding spreken.
De filmpjes zijn allemaal van extreem slechte kwaliteit, en lijken uit de jaren '50.
De " autopsie" van een alien, de hondenkop-transplantatie, etc.

De mogelijke verklaring dat ook de filmindustrie in Rusland bezig was met experimenteren voor special effects, wordt niet eens overwogen.
Wanneer de Russen daarentegen films zien van dinosaurussen die in een park in Amerika leven, verwachten we niet dat ze dat serieus nemen... en daar zijn toch hele goede filmpjes van !

Kortom, de films die " bewijzen" dat de Russen al hoofden kunnen transplanteren, zijn special effects.
Mogelijk is het medisch wel ooit te doen.
Erna55
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk het creëeren van een wezen uit losse lichaamsdelen, niet een bestaand lichaam nemen en dan gaan transplanteren. Toch bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Andere antwoorden (1)

Ja. De Russen hebben het eind vorige eeuw al eens geprobeerd met honden en vervolgens hebben ze bloed door een lijk van een mens laten lopen. De man opende zijn ogen, en kokhalsde terwijl er spuug uit zijn mond kwam. Dit soort dingen zijn dus echt wel mogelijk, maar hoe?

Toegevoegd na 41 seconden:
eerste zin was begin vorige eeuw