Helpt PHA2® echt om elektromagnetische vervuiling te verminderen?

Er is een product op de markt, genaamd PHA2®

Ze beweren dat je met zo'n zelf-installatie kit die éénmaal correct geïnstalleerd in uw leefruimte, onmiddellijk de effecten van natuurlijke en artificiële elektromagnetische vervuiling elimineren, de omgevingslucht harmoniseren en een gezonde ruimte aanbieden voor de mensen, dieren en planten.

Er is ook onderzoek naar gedaan maar in welke mate klopt dit eigenlijk?

http://martera.com/public/uploads/files/Folder%20PHA2%20Nl.pdf

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je zo'n folder leest, is het verleidelijk om direct een verband te leggen met de "elektromagnetische vervuiling" waarover wordt gesproken. En dan krijg je discussies. Het is echter goed mogelijk het verhaal te beoordelen zonder te hoeven beoordelen of elektromagnetische straling wel of niet gevaarlijk zou zijn. Ik zal hier een aantal punten aanstippen; ik kan geen volledige uitleg geven, want ik weet nu al dat ik daarvoor te weinig ruimte heb. Goed, laten we die folder punt voor punt bekijken. De folder begint met het noemen van een universiteit. Daar leggen ze sterk de nadruk op, zowel linksboven pagina 1 als rechtsonder diezelfde pagina. Echte wetenschappelijke studies doen dat niet. Die geven een bron, en dat is voldoende. Wat hier gebeurt is telkens opnieuw zeggen "het is bestudeerd door knappe koppen aan een echte universiteit, nou, dan MOET het dus wel waar zijn!". Dat daar zo enorm de nadruk op wordt gelegd, zie je eigenlijk alleen gebeuren bij mensen die geen inhoudelijke argumenten hebben. Ze moeten het hebben van het noemen van een grote naam of een belangrijk instituut. Wat verder opvalt is dat er wel wordt gezegd "er is onderzoek gedaan", maar dat er nergens wordt gezegd waar je dat onderzoek kunt vinden. Daarmee appelleren ze aan mensen die zich beperken tot de eerste indruk: "goh, het is onderzocht, en dit komt eruit". Als je een tikje verder kijkt, weet je dat wetenschappelijke onderzoeken worden gepubliceerd. Pas na publicatie is een onderzoek geloofwaardig. Immers, pas na publicatie kunnen anderen controleren of het onderzoek wel klopt, en kunnen ze het eventueel nadoen, of proberen op een andere manier dezelfde resultaten te krijgen. Maar als dit onderzoek gepubliceerd is, waarom zegt de folder dan niet wáár dat is gedaan? Hierbij telt mee dat dit onderzoek, ALS het zou zijn gedaan, opzienbarend zou zijn. Sterker nog, het zou wereldschokkend zijn! Maar in dat geval zouden we er al lang van hebben gehoord, het zou een wereldwijd schandaal zijn, de onderzoekers zouden in alle kranten en in alle journaals te zien zijn. Waarom is dat niet gebeurd? (Zoals ik al dacht: ik heb te weinig ruimte. Vervolg in reactie.)  

Elektronica zendt elektromagnetische straling uit. Ik wil niet in discussie treden of die wel of niet schadelijk is. Dat moet ieder voor zich maar uit maken, maar de straling, die ís er ! Er zijn 3 manieren om die straling te beperken: 1) het apparaat niet gebruiken (Lees: volledig uitschakelen) Dit werkt het beste, maar kost je ook de meeste luxe van de moderne tijd. 2) het apparaat afschermen middels een kooi van Faraday Dit kan ten dele, maar is in veel gevallen niet praktisch. Praktischer is om zelf plaats te nemen in een dergelijke kooi. Maar dit beperkt weer je bewegingsruimte. 3) de straling opheffen met tegengestelde straling (Dat is wat jouw apparaat doet) Het apparaat werkt via hetzelfde principe als anti-geluid. Zodra een apparaat een signaal uitzendt, dan zendt het golven uit. Die golven hebben pieken en dalen. Wanneer zo'n piek een dal treft van een andere golf, dan is het resultaat 0. In theorie werkt het dus ! In de praktijk NIET !!! Een mooie gelijkmatige golf kun je voorspellen en compenseren met een tegengolf. Maar alleen op het punt waar ze elkaar precies ontmoeten werkt de uitdoving. Op andere plaatsen werkt de uitdoving niet of kunnen de golven elkaar juist versterken. Ook is er in de praktijk geen mooie gelijkmatige golf. De straling komt in vele vormen uit vele richtingen onvoorspelbaar uit al die elektrische apparatuur. Jou apparaat moet dus eerst meten wat de golf is en kan dan pas reageren. Maar dan is de golf al voorbij. Het is dus per definitie altijd te laat met corrigeren. Het resultaat is dat je in je kamer alleen maar meer elektronische ruis gaat verspreiden door het plaatsen van een extra (en overbodige !!!) zender. Kortom: als je bang bent voor elektromagnetische vervuiling, dan moet je dat ding juist NIET in je kamer zetten !!!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100