is appelazijn goed voor iemand die 16 jaar is ( wil niet afvallen) ?

ik heb gehoord dat het goed is voor je haar en huid en het is gezond

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Wanneer je iets wilt doen dat goed voor je is, eet dan gezond. De schijf van 5 kan je daarbij helpen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Klopt, Erna55! lolapop, wat wil je met die appelazijn doen: op je huid smeren en in je haar smeren, of opdrinken?
Ritsuka
9 jaar geleden
Gewoon goed eten, voldoende bewegen, genoeg slapen en niet te veel stress
Rieneke1
9 jaar geleden
Je haar naspoelen met verdunde gewone azijn laat het glanzen.

Antwoorden (2)

het meeste wat je over appelazijn hoort zijn fabeltjes. behalve dat het je tandglazuur aantast.
Er zit zoveel zuur in je maag dat die azijn daar volkomen in verdrinkt
anneliez
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat het zuur is maakt inderdaad niets uit vergeleken met de zuurte van het maagzuur. Maar het zou kunnen dat appelazijn niet alleen zeer zuur is, maar dat het ook vitaminen en/of mineralen en/of andere gezonde stoffen bevat. Ik weet echter niet in hoeverre dat zo is.
Ritsuka
9 jaar geleden
Het zal vast wel wat vitamine C of zo bevatten, maar niet veel bijzonders.
azijn heeft totsaal geen waarde voor de gezondheid. Welke azijn dan ook , de balsamico-, apel-.
Azijn wordt gebruikt in produkten voor de houdbaarheid en smaak.
Bij receptuur heeft het een rol in de bereiding (vlees wordt mals bij een marinade) en de smaak.
Je kunt het in gerechten en proukten prima gebruiken, maar je moet het niet drinken. Daar is het niet voor bedoeld. Het geeft erosie voor je gebit en het levert je niets op alleen maar een misselijk gevoel wellicht.