Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt werken in de zorg zo slecht betaald?

Ik werk als verpleegkundige op een psychogeriatrische instelling. We worden zo slecht betaald en je moet eens weten wat we allemaal tegenkomen. Dan nog niet te spreken over agressief gedrag, non verbaal en verbaal.
Denk je het met patienten gehad te hebben komt er familie verschrikkelijk lastig doen.
Sommige familieleden weten het zo goed, dat ze dan toch gewoon 24 uur per dag voor hun familielid zorgen.
Ik denk dat menige mensen blij mogen zijn met mensen die in de zorg werken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ik denk dat dit met name te maken heeft met de CAO onderhandelingen uit het verleden. Dat het werk van verpleegkundige werd gezien als roeping en niet als vak...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ja...ze zeggen dat werken in de zorg een roeping is... en dat die intrinsiek beloond wordt... daar te mógen werken beloont zichzelf...dus hoeven er geen extra centjes bij....
( ; ) ik werk zelf ook in de zorg)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf heb ik in de verstandelijk gehandicaptesector gewerkt. Het salaris was oke alleen in de weekenden en met ORT erbij was het een leuk salaris. Inmiddels ben ik bezig om onderwijzer te worden, ook geen vetpot.

Waarom het zo slecht verdient? Omdat het door de overheid betaald word en er geen winst gemaakt mag worden. Hierdoor krijg je dus eigenlijk altijd een salaris dat door de overheid bepaald wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de prioriteiten van de overheid totaal verkeerd liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden