Waarom wordt werken in de zorg zo slecht betaald?

Ik werk als verpleegkundige op een psychogeriatrische instelling. We worden zo slecht betaald en je moet eens weten wat we allemaal tegenkomen. Dan nog niet te spreken over agressief gedrag, non verbaal en verbaal.
Denk je het met patienten gehad te hebben komt er familie verschrikkelijk lastig doen.
Sommige familieleden weten het zo goed, dat ze dan toch gewoon 24 uur per dag voor hun familielid zorgen.
Ik denk dat menige mensen blij mogen zijn met mensen die in de zorg werken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (7)

Ik denk dat dit met name te maken heeft met de CAO onderhandelingen uit het verleden. Dat het werk van verpleegkundige werd gezien als roeping en niet als vak...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ja...ze zeggen dat werken in de zorg een roeping is... en dat die intrinsiek beloond wordt... daar te mógen werken beloont zichzelf...dus hoeven er geen extra centjes bij....
( ; ) ik werk zelf ook in de zorg)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf heb ik in de verstandelijk gehandicaptesector gewerkt. Het salaris was oke alleen in de weekenden en met ORT erbij was het een leuk salaris. Inmiddels ben ik bezig om onderwijzer te worden, ook geen vetpot.

Waarom het zo slecht verdient? Omdat het door de overheid betaald word en er geen winst gemaakt mag worden. Hierdoor krijg je dus eigenlijk altijd een salaris dat door de overheid bepaald wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de prioriteiten van de overheid totaal verkeerd liggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het werk wordt ook erg ondergewaardeerd. Ik werk met chronisch zieke ouderen en je krijgt inderdaad heel veel over je heen. In het verleden ook in pg gewerkt en daar is het nog erger. Ook kan het werk lichamelijk heel zwaar zijn en je hebt totaal geen regelmaat in je werkuren. Maar daar staat weinig tegenover. Ik denk dat ook veel mensen niet eens weten wat je nou precies doet en een heel verkeerd beeld hebben van het werk in deze sector.
Laat maar eens iemand van de regering mee werken en dan bedoel ik ook echt werken. 3 dagen meelopen en zie het dan zelf te rooien, zoals het gaat. Zonder camera's etc. gewoon aan de gang met alles wat er bij hoort. Misschien dat ze dan in gaan zien dat er meer geld moet komen voor de zorg.
En wat zouden wij er zelf aan kunnen doen?!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De politici hebben andere prioriteiten. Oorlog voeren in Afghanistan is belangrijker dan goed voor onze bejaarden zorgen. Want die kunnen wel 1x per week douchen aan de lopende band. Ik vind het inderdaad ook schofterig, en ben heel blij dat er nog steeds mensen zijn die er voor gaan van onze zorg nog iets te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat men dat vroeger (tien à twintig jaar) geleden beschouwde als bijna vrijwilligerswerk. Werd trouwens veel in europa uitgevoerd door katholieke zusters en lekenzusters.
En omdat jullie te braaf zijn; waren jullie dokwerkers of staalarbeiders of spoorwegmanne, je zou snel verandering zien.