Zien mensen met bruine ogen de wereld donkerder, dan mensen met blauwe ogen? (zonnebrileffect)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Nee de kleur van je ogen bepaalt niet hoeveel licht er op je netvlies valt. Wel de opening van je pupil.
Deze reageert op de hoeveelheid licht. Meer licht zorgt voor een kleinere pupil zodat er niet teveel licht op je netvlies valt. Andersom gaan in het donker je pupillen verder openstaan zodat je al het aanwezige licht kunt gebruiken om te zien.
Voor de werking van het oog zie ook de link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord!

Andere antwoorden (2)

nee hoor alleen zwartkijkers zien het donkerder...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wat bedoel je met zwartkijkers? zwarte ogen of negeroide mensen?
nee...alleen zwartkijken of een roze bril hebben invloed op hoe je de wereld ziet...