Samenstelling Montalin-kruiden:
-Centella Asiatica: 35%=Indische waternavel
-Glaziosa Superbal: 25%=Klimlelie
-Minosa Pudical: 15%=Kruidje roer me niet
-Sonchus Arvesisi: 10%=Akkermelkdistel
-Phyllantnus Urinalialinn:10%=Steenbreek
Het verbaast me dat het nog verkocht wordt: in 2013 ontdekte de Health Sciences Authority (HSA) van Singapore niet-vermelde geneesmiddelen zoals piroxicam en paracetamol in de productmonsters.
Gebruikers worden geadviseerd om onmiddellijk een arts te raadplegen, vooral als ze het product al langer gebruiken dan een week. Deze personen moeten niet stoppen met het gebruik van het product zonder goed medisch advies in te winnen, aangezien plotselinge stopzetting van het product ernstige ontwenningsverschijnselen kan veroorzaken, zoals verwarring en lage bloeddruk.
Maar misschien is de samenstelling inmiddels gewijzigd.
SimonV