Welke papieren heb je nog eigenlijk nodig als je een apotheek wilt beginnen ?

Moet je dan perse farmacie hebben gestudeerd of is dit niet meer verplicht ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Hoe word je apotheker?
Wil je apotheker worden, dan volg je de universitaire studie farmacie. Die bestaat uit een driejarige bachelor-opleiding en een driejarige master-opleiding. Farmacie kun je studeren in Groningen en in Utrecht. In Leiden kun je terecht voor biofarmaceutische wetenschappen.

In Groningen en Utrecht leer je hoe je met hulp van medicijnen ziekten kunt behandelen. En je bestudeert de invloed van medicijnen op het menselijk lichaam.
De bachelor-opleiding geeft je een brede basis in de farmaceutische en natuurwetenschappen en laat je kennismaken met het werkveld van de apotheker en de medicijnonderzoeker. Na de bachelor-opleiding kun je (onder meer) kiezen voor de master-opleiding farmacie: de opleiding tot apotheker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wil je apotheker worden, dan volg je de universitaire studie farmacie. Die bestaat uit een driejarige bacheloropleiding en een driejarige masteropleiding. Farmacie kun je studeren in Groningen en in Utrecht. In Leiden kun je terecht voor biofarmaceutische wetenschappen.
Zie verder de link
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google is mijn vriend!
Je moet wel apotheker zijn. Of je moet een apotheker in dienst willen nemen, maar die staan daar vast niet om te springen.