Als ik niet moe word van het fietsen tijdens de fitness, is dit dan wel effectief, bijv voor afvallen?

Ik fiets als ik fitness 20 kilometer zonder maar een klein beetje moe te worden. Is het wel effectief wat ik doe? Ik fiets met een gemiddelde snelheid van 20 km per uur en kan uren door gaan (heb ik als gevoel). Ik ben een beetje aangekomen en wil afvallen maar heb het gevoel dat dit niet werk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Ritsuka
9 jaar geleden
blijkbaar is je conditie aardig goed.
Om af te vallen is je voeding vooral belangrijk.
en overig eens krachttraining, dat is effectiever voor vetverbranding
jc54
9 jaar geleden
Probeer maar eens een zwaarder programma, dan zul je zien dat je wel moe wordt. Of probeer je programma met 25 km per uur af te werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je wil afvallen, zul je elke dag een uur moeten bewegen. Dit is een algemene richtlijn. Wandelen, fietsen, tuinieren, sport.
Of het effectief is wat jij doet?
Normaal gesproken merk je na 10 min. dat je stofwisseling verhoogt. Na 10 min. ga je zweten, sneller ademen en worden je spieren al een beetje moe. De een bereikt dat met fietsen bergop, ik merk het al op een laag tempo op de hometrainer.
Als je dan doorgaat, verbrand je veel.
Het is niet zinvol om de meest intensieve fitnessoefening te kiezen waarbij je het meeste verbrandt. Dat is korte termijnvisie. Je moet het volhouden en dagelijks doen.
Kies iets uit waarbij je dat makkelijk kunt doen en plezier hebt. Dan doe je het ook.

Het beste antwoord

Elke beweging is goed voor het afvallen.
Het feit dat je niet moe wordt, zegt veel over je conditie. Je hebt een dijk van een conditie. Je lijf is heel goed in staat om de spieren de voeding en zuurstof te geven die de inspanning vergt.
De voeding die je spieren nodig hebben, daarmee val je af. Wil je jezelf een uitdaging geven dan kun je ook bij fietsen de weerstand verhogen. Meer weerstand vraagt om meer voeding voor de spieren. Dan val je snellen af.

Wanneer mensen moe worden van het fietsen, dan zegt dat dat iets over conditie. Iemand die aan zijn conditie wil werken, zal de inspanning zo hoog leggen dat er vermoeidheid ontstaat. Daarmee bouw je op dat hart en longen verbeteren.
Door een goede conditie kun je langer een inspanning leveren.

Veel plezier .
Erna55
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi verwoord!

Andere antwoorden (1)

Per dag slechts 1 uurtje fietsen en de rest van de dag weinig beweging in combinatie met b.v. ongezond eten en ongezonde levensstijl, zal niet echt helpen met afvallen.
Pas als je meer aan energie gebruikt, dan dat je met voedsel binnen krijgt, zal het lichaam aanspraak gaan maken op zijn opgeslagen reserve ( vet) en val je verder af.
Ook het krijgen van wat meer spiermassa, juist door het fietsen, zou er voor kunnen zorgen, dat je iets bent aangekomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
1 uurtje actief doen en daarnaast op de bank hangen is inderdaad niet zo effectief
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik loop ook maar uurtje per dag,en ben daarna inactief
Ritsuka
9 jaar geleden
Meer beweging gedurende de dag is effectiever. Lang stilzitten is niet goed voor je lichaam. Als je een kantoorbaan hebt, probeer dan eens wat vaker koffie te halen voor collega's, of naar de wc te gaan op een andere verdieping, met de trap. Tijdens de lunch een wandeling maken of zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan wat minder of gezonder eten en vooral geen tussendoortjes, te veel koffie enz.