Menstruatie regelmatig maar wel kort van duur wat kan de oorzaak zijn?

Ik heb sinds afgelopen drie maanden een heel korte menstruatie 2/3 dagen zeg maar. Het is wel regelmatig komt altijd op tijd maar duurt gewoon korter dan voorheen. Ben al naar de huisarts geweest heb me laten onderzoeken maar alles was ok. Ben 34 jaar zou het kunnen zijn dat ik al in de overgang zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Lijkt me eerder iets om blij mee te zijn dan ongerust. Als je huisarts zegt dat alles oké is dan is dat gewoon zo.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ben je aan de pil?
Sport je meer?
Ik heb sinds ik meer eet en meer sport een kortere menstruatie, en veel minder buikpijn en andere klachten.

Antwoorden (1)

gedurende je leven verandert je lichaam en daarmee kan ook je menstruatie veranderen. Mogelijk ben je afgevallen of aangekomen, of heb je een ander levensritme, sport je meer of minder. Deze dingen kunnen allemaal invloed hebben op je menstruatie.
Als alles volgens de huisarts in orde is zou ik me er niet al teveel zorgen over maken