Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bij zitten pijn aan buik , liggen staan niet wat heb ik?

Ik had eerst op school erge koorts.
Erna dagje thuis gebleven ik had koorts duizelig en diaree en buikkrampen . na 2dagen was alles weg behalve de buikkrampen.
Ik heb bij liggen staan rennen etc geen pijn.
Maar bij zitten voel ik om de zoveel ik hevige buikkrampen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
626
Ritsuka
9 jaar geleden
en wat zei de huisarts?
anneliez
9 jaar geleden
Wat je hebt: Reden om naar de dokter te gaan. Wij kunnen geen diagnose stellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HUP: naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Huisarts gaan idd of vandaag nog naar weekendarts wanneer je het niet vertrouwd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Koorts, diarree en buikkrampen duiden op een buikgriep; klachten als duizeligheid komen daar vaak bij voor. Inderdaad zijn de klachten dan vaak met een paar dagen weer verminderd.
Na zo'n infectie blijven de darmen vaak nog wel wat geïrriteerd. Bij houdingen waarbij de darmen wat meer in de verdrukking komen (zoals bij zitten) kunnen ze wat extra geprikkeld raken; dat merk je dan als buikkrampen.

Je mag verwachten dat deze buikkrampen de komende dagen geleidelijk aan weg zullen trekken. Als de klachten steeds wat minder worden kan je gerust afwachten. Mochten de klachten na een dag of 2-3 niet duidelijk minder zijn dan is het verstandig toch even langs je huisarts te gaan.
Mochten de klachten toenemen dan heb je reden om eerder een arts te bezoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vooral veel blijven drinken maar niet heel koud, dus kopjes thee!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding