als je je hoofd ergens door krijgt, krijg je het er dan ook weer uit?

als je je hoofd bijvoorbeeld door spijlen kan steken, kan je hoofd er dan ook met zekerheid terug uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker niet! Als hij er heen net door past kom je niet terug door je oren.

Het beste antwoord

Nee, je oren kunnen een probleem worden. Als je je hoofd bijvoorbeeld tussen twee spijlen doorsteekt glijden deze spijlen langs je oren die hierbij plat tegen je hoofd aan gaan liggen. Maar als je je hoofd terugtrekt kunnen de spijlen juist achter je oren blijven steken, omdat deze nu niet plat tegen je hoofd gaan liggen maar uit blijven steken.
Mijn advies is dan ook: steek nooit je hoofd in een te kleine opening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor de antwoorden ! 'k Heb geen intenties om mijn hoofd ergens door te steken hoor :) Gewoon twee verschillende meningen die zochten achter het juiste antwoord. Dank u wel !

Andere antwoorden (2)

Dat is niet altijd gegarandeerd. Vooral als de persoon in paniek raakt kan het erg moeilijk blijken. De truc is om rustig te blijven. Eventueel iets glibberigs op het hoofd smeren (bijvoorbeeld groene zeep), waardoor het gemakkelijker terug kan glijden. Lukt het echt niet, dan kan er altijd nog 112 gebeld worden en een brandweerman met een speciale zaag komen.
Amadea
11 jaar geleden
Nee, niet met zekerheid. Neem bijvoorbeeld je oren. Erin gaat makkelijk omdat je dan met de structuur mee gaat. En eruit werkt meer als een weerhaak. Ook de dingen waardoor je je hoofd steekt kan als weerhaak functioneren. Dus niet altijd zul je je hoofd (zonder ander meteriaal) kunnen bevrijden ;)