zijn mijn lenzen mogelijk kapot?

Vanmorgen deed ik mijn lenzen in, mijn linker ging goed. geen probleem.
maar toen deed ik mijn rechter in, en het brandde als een gek. Mijn ogen werden super rood en ik deed ze meteen uit. ik vond het heel raar want ik had hier nooit last van, omdat ik ze ook altijd goed reinig. dus ik was vandaag zonder lenzen naar school gegaan.

toen ik thuis kwam had ik ze weer in gedaan om te kijken of mijn rechter oog weer ging branden en ja, en ze werden ook weer rood. ik heb ze omgedraaid, en toen brandde hij ook! Ik ging toen een nieuwe lens pakken om te kijken of het aan mijn oog ligt, maar bij een nieuwe lens brand hij niet.

is het dan mogelijk dat mijn lens kapot was? want ik zie geen scheurtje of krasje, is het mogelijk dat hij al na 1 licht krasje dat je niet ziet al pijnlijk gaat doen?

het zijn zachte maandlenzen.
voor meer informatie reageer aub.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, de kleinste beschadiging kan al flink pijn doen. Waarschijnlijk zal je de beschadiging wel kunnen zien onder een vergrootglas.
jc54