Heb je door het slikken van de pil minder kans op vaginale schimmelinfectie?

Ik slikte tot nu toe altijd de pil. Een paar keer heb ik last gehad van een vaginale schimmelinfectie. Maar de laatste jaren helemaal niet. Ik slikte vaak de pil door, dus maandenlang geen gebruik van maandverband. Nu ben ik -om een paar redenen, maar niet om zwanger te worden- gestopt met de pil. Het valt mij op dat ik nu gelijk een vaginale schimmelinfectie heb. Kan dit komen door de andere hormonen die nu weer door mijn lijf "gieren"? Ik gebruik niets anders dan water om me daar te wassen. Daar kan het dus niet aan liggen. Misschien aan het feit dat ik nu vaker maandverband en inlegkruisjes moet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Kan kloppen! Veranderingen in de hormoonspiegels hebben soms een stimulerend effect op de groei van candida albicans. (Schimmelinfectie)