waarom lijkt het als ik chocola eet tijdens menstruatie ik meer bloedproppen heb?

ongesteld en ik eet chocola dan lijkt t alsof dat mn menstruatie verergerd

9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
als jij daar last van hebt kun je beter minder chocolade eten dan
Reddie
9 jaar geleden
Net wat je zegt. Het LIJKT anders. Door je hormoonhuishouden kijk je anders tegen dingen aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, als jij denkt dat er een verband is, zou ik minder chocolade eten, maar het lijkt me bijzonder sterk dat er echt een relatie tussen is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grappig,volgens deze bron zou het juist tegen bloedklontering kunnen helpen. Maar goed, iedereen is uniek.
,,Er zijn al langer aanwijzingen dat flavonoïden die bijvoorbeeld in chocola, wijn en groene thee voorkomen klonteringen van bloedplaatjes tegengaan, ongeveer zoals aspirine dat doet.''
http://www.dieetcare.nl/news_article.php?cod=111

Het beste antwoord

Het werkt o.a. bloedverdunnend, dus niet raar dat het een invloed heeft.

http://www.nsmbl.nl/research-11-redenen-waarom-chocola-goed-voor-je-is/
9. Chocola verbetert de doorbloeding
Tijdens een proef kwamen wetenschappers van Harvard erachter dat het eten van chocola de doorbloeding bevordert.
2. ... Andere studies laten zien dat chocola de kans op bloedstolsels tegengaat. Volgens de studie klonteren bloedplaatjes namelijk minder snel samen als je chocola eet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dit antwoord verklaart volgens mij juist het tegengestelde als waar naar gevraagd wordt...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meer doorbloeding en minder snelle bloedstolling:
dan is meer bloedverlies niet raar. Het samenklonteren uit punt twee geldt in de bloedvaten. Daarbuiten gaat het wel stollen hoop ik, anders zou je snel ernstige bloedingen krijgen.