Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is alleen ernstige vitaminetekort aan te tonen bij een bloedonderzoek?

Of ook als het minder is geworden?
Dus dat je wel tekorten hebt,maar minder als bij vorige onderzoeken.
En kunnen ook echt alle tekorten gevonden worden,of moet daar specifiek naar gezocht worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
924
Ritsuka
9 jaar geleden
Ze kunnen echt een waarde meten in je bloed
tinus1969
9 jaar geleden
Ik snap je vraag niet helemaal. Als je arts denkt aan de tekort aan vitamine D, dan laat hij bloedprikken gaat het lab meten hoeveel vitamine D er in je bloed zit. Als dat later nog eens gemeten wordt, weet je of het meer of minder is geworden.
Of bedoel je iets anders?
Ritsuka
9 jaar geleden
Is het alleen aan te tonen dat het ernstig is, of kun je ook zien dat je nig steeds een tekort hebt, maar dan minder

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, elke soort vitaminetekort wordt aangetoond in je bloed. In de bloedwaarden kan een arts precies nagaan of er vitaminetekorten zijn en in hoeverre die kritisch, ernstig, te laag, of laag normaal zijn. Ik neem aan dat de resultaten van de vorige keren bewaard zijn en de nieuwe uitslagen daarmee vergeleken worden, want hoe kan men anders weten of het (wat) beter of juist slechter gaat? Jij zult aan de hand van hoe fit jij je de laatste tijd voelt waarschijnlijk al wel vermoedens hebben...
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt Amadea. Ja,ik heb wel een vermoeden dat het niet helemaal ok is want de laatste 2 maanden vooral gaat het niet zo goed,ik heb een beetje een terugval.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding