Inzichten zitten in jezelf en zullen op het juiste moment zichtbaar voor je worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort maar krachtig, dank je wel.

Andere antwoorden (14)

Ingevingen,eerder opgedane ervaringen. En zoiets als bliksem bij heldere hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerder opgedane ervaringen: daar bedoel je mee te zeggen dat je ze kunt toepassen als het juiste moment daar is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,een soort deja vu,maar dan anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus ze komen vanuit jezelf? Ze waren er al, zogezegd.
rose
14 jaar geleden
Plato zei dat we alles voor onze geboorte al weten, dat we het bij de geboorte 'vergeten' en dat we het ons alleen maar hoeven te herinneren. 'Her-kennen'. Voor je het weet, ben je het vergeten. (S.M. Vandersmith)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi,Rose!
rose
14 jaar geleden
Isnie van mij, hè, is maar geleend...
Van medium Pauline.
Kijk maar:

""Mocht u ook rondlopen met vragen, problemen of weet u even het antwoord niet meer, dan sta ik als spiritueel gesprekstherapeut u graag te woord om samen te kijken welke antwoorden en inzichten ik u kan geven om het leven voor u weer begrijpbaar te maken.""

http://www.medium-pauline.nl/antwoordeneninzichten.php

Of een van de vele anderen................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ze drukt zich wel wat eenzijdig uit maar er is sprake van veel inzichten of veel sprake van inzichten; ik ben de draad een beetje kwijt geraakt door zo'n groot aanbod...
Ervaring en herhaling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door dingen keer op keer van verschillende kanten te benaderen.
Door te kijken hoe anderen het doen.

Inzicht kun je verkrijgen door zelfonderzoek, maar ook door je open te stellen voor de kennis en mening van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit boeken. Niets komt vanuit jezelf.

Toegevoegd na 1 dag:
De eerste inzichten komen voort uit een combinatie van ervaring en nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit prikkelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit reflectie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zou ook kunnen zeggen na-denken.

Overpeinzingen, navelstaren.

Je kunt ook al pratende reflecteren en zo tot inzichten komen.
14 jaar geleden
Uit jezelf.

Vanaf je ontstaan (je geboorte) heb je alles al meegekregen wat je nodig hebt voor het leven. Niet alles is daarmee ook paraat om direct te worden gebruikt. Soms heb je ervaringen nodig om die extra dingen in je los te maken. Soms lees je boeken en 'weet' je dat het waar is. Dit voel je omdat het al een onderdeel van je is. Door deze herkenning maakt je het ook los en wordt het je bewustzijn.

Ik geloof wel in entiteiten en in gidsen die heel wijs zijn. Maar de laatste tijd geloof ik meer dat alle informatie en alle wijsheid al diep in ons zit. Dat je door heel diep in jezelf te gaan, je de grootste inzichten krijgt voor jezelf en voor de wereld.

Ik geloof dus dat de gehele wereld en het universum met alle kennis in jezelf zit.
Spirituelen zeggen vaak dat we allen 1 zijn met het universum en dat het universum in ons allen zit.
Door die eenheid, zit alle kennis en wijsheid al in onszelf. Opgeslagen in elke cel. Als je nog dieper in de cel gaat kijken, dan kom je uit in het universum. Zo komt het kleinste uit in het grootste.

Dus hoe klein je je ook voelt, je bevat zelf de grootste inzichten en wijsheid. Je moet er alleen nog bij kunnen en het los kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord, wat me ineens deed denken aan Kahlil Gibran: Geen mens kan je openbaren dan wat reeds
half slapend in de dageraad van je kennis ligt.
De leraar die in de schaduw van de tempel wandelt,
te midden zijner leerlingen, geeft niet van zijn wijsheid,
maar veeleer van zijn geloof en zijn liefde. Zo hij inderdaad wijs is,
nodigt hij je niet uit het huis
van zijn wijsheid binnen te treden,
maar leidt je naar de drempel van je eigen geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja prachtig, precies zoals ik het bedoel. Vooral die laatste zin.
rose
14 jaar geleden
Om met J.C. te spreken: Als je het niet begrijpt, dan snap je het niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ook al geloof ik niet in de kerk. Ik geloof wel dat Jezus heeft bestaan en dit heeft beheerst. Hij is niet de god waartoe ik bid. Maar ik mediteer wel op mijzelf en zie dat hij een begeleider is, zoals een werkelijke wijze is.
rose
14 jaar geleden
Voor de helderheid: J.C. = Johan Cruijff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ohh, daar heb ik niets mee. Ook niet met voetbal.
rose
14 jaar geleden
Ik heb ook niet echt iets met voetbal. Maar een goede oneliner gaat er bij mij altijd in. De essentie is natuurlijk, dat je iets alleen kan begrijpen op het moment dat je daar toe in staat bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal met je eens. dikke plus!
Zoek het woord ‘inzicht’ op in een willekeurig woordenboek en je krijgt :

* Inzien
* Begrijpen

Inzicht ontstaat door stil te staan bij ervaringen en deze heel precies te onderzoeken. Door jezelf vragen te stellen als ; wat? hoe? wanneer? waarom?

Spiritueel inzicht verloopt op min of meer dezelfde wijze.

Inzichtmeditatie (vipassana) is een eenvoudige techniek waarbij je leert om helder van geest direct en ongekleurd naar je eigen ervaringen te kijken.
Centraal daarbij staat het ontwikkelen van aandacht (mindfulness).
Aandachtig zijn zonder te oordelen, zonder verwachtingen.

Het is een open en liefdevolle houding ten aanzien van de mentale en fysieke verschijnselen die zich in en aan ons voordoen.
Op een eenvoudige manier oefen je in direct waarnemen. Gedachten en gevoelens, die je leven misschien vaak bepalen, ga je opmerken zonder je ermee te identificeren. Daardoor kan er ruimte ontstaan in jezelf.

Je krijgt meer begrip voor jezelf en de wereld om je heen. je krijgt meer inzicht in je eigen denk en handelswijze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je komt vaak tot inzicht wanneer er voor dat inzicht relevante gegevens zich gaan vormen tot informatie.
Vb. Als je hoort dat er in een jaar 200.000 paar schaatsen zijn verkocht, zal voor veel mensen niet veel informatie bevatten. Als je er echter bijvermeld dat in het jaar ervoor en erna 16.000 paar werden verkocht, dan kun je tot het inzicht komen dat het jaar met de omzet van 200.000 paar wel eens een hele lange en koude winter gehad moet hebben.
Door in een groep te functioneren en over je houding en gedrag met andere mensen te praten en voor goed te luisteren, kun je tot heel veel verrassende inzichten over jezelf komen.
De basis van een inzicht zou ik dan ook willen defieniëren als de synthese van gegevens, input een soort van wazige nog niet scherpomrande conclusies (er is zeg maar geen wetenschappelijk bewijs maar "in orde van grote"zou je kunnen zeggen. Niet de preciese cijfers maar wel min of meer de verhoudingen.
Gegevens die een afgekaderde waarde hebben voor de ontvanger is informatie.
Informatie moet daarnaast wel nog aan een paar voorwaarden voldoen maar die laat ik buiten dit bestek want draagt m.i. niets positief bij aan het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ons diepste zelf. Onze ziel is wijs en heeft al veel ervaringen en dingen meegemaakt.
Door diep af te dalen in jezelf, kun je van deze bron gebruik maken.
Dus daar komen de inzichten vandaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al meer juiste antwoorden gezien....inzicht is ook intuïtief aanwezig bij een mens. En natuurlijk de ervaringen en herhalingen van bepaalde situaties...we hebben allemaal onze eigen waarheid dat maakt de discussies vaak moeilijk, er zijn waarheden die allemaal tot hetzelfde doel reiken...dus welke waarheid is dan waar?....Blijf bij jezelf dat voelt toch het beste?!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inzicht is het resultaat van In-Zicht.

Inzichten komen dus van binnenuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een andere manier van denken!