Fysiek (en psychologisch) ongemak in bed; hoe kom ik er van af?

Onwillekeurig schokken met mijn -vooral- rug en -soms-ledematen, zonder het door te hebben stoppen met ademhalen, mijn hoofd naar links- of naar rechts duwen, op geen enkele manier een gemakkelijke houding kunnen vinden (alsof er cola in mijn aderen zit) > altijd tijdens, voor- of na het slapen. Ik ben het mijn gehele leven gewend maar maak me sinds kort zorgen.

Meer informatie op verzoek! Ik kan veel zeggen hierover, maar doe dat het liefste alleen gericht; anders te veel tekst hier.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou er mee naar de huisarts gaan! Een klein schokje is normaal, dat heeft iedereen wel eens, maar met zoiets zou ik mij gerust laten stellen door een deskundige.

Je zit niet lekker in je lijf. Je energetische lichaam en fysieke lichaam matchen niet met elkaar. Je lichaam is als het waren een sjabloon, waar je energetische lichaam precies in past. Dat kan soms helemaal uit balans zijn en pas bij ontspanning merk je dat. Kennelijk luister je niet naar signalen van je lichaam en handel je veel vanuit je verstand. Dat veroorzaakt vaak onverklaarbare fysieke ongemakken.

Ik lees het een en ander in je verhaal dat aan RLS (restless leg syndrome) en OSAS of CSAS (obstructive of central sleep apnea syndrome, slaapapneu) doet denken. Uiteraard hoeft het hier niet aan te liggen of mee samen te hangen, maar dit zijn wel dingen die met een slaaponderzoek uit te vinden zijn, een huisarts kan je daar meer over vertellen. Als je dit blijft houden raad ik je zeker aan eens met je huisarts te gaan praten, met name slaapapneu moet je niet onderschatten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100