GGD mexicaans griepprik oproep voor kinderen maar,

de dokter zegt de mexicaanse griep prik is helemaal niet nodig. wat moet je dan doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een oproep van de GGD krijg je niet voor niets!
Doe wat je gevoel je zegt... Ik zou het wel doen als het mijn kind was!

(domme dokter trouwens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe verstandig, volg je gevoel en trek je niets aan van wat ze hier adviseren... Vraag na en ga op je gevoel af, zoek info voor jezelf...

kijk op onderstaande link voor extra info...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Lekker advies, van een homeopaat die zelf altijd middeltjes voorschrijft zonder werkende bestanddelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee inenten dan dan dit: http://www.nrc.nl/binnenland/article2415469.ece/Verkeerd_geiuml_njecteerde_bejaarde_overlijdt?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+NrcHandelsbladVoorpagina+%28NRC+Handelsblad+|+Voorpagina%29
Het belangrijkste is natuurlijk : volg je gevoel.
Maar om je gevoel te volgen, moet je wel goed geinformeerd zijn. En daar zit hem nu net een beetje de kneep ; de informatie die we krijgen lijkt elkaar nogal tegen te spreken. Daarbij is het echter wel belangrijk de bronnen in de gaten te houden.

Een normaal gezond mens met een gezonde weerstand heeft geen griepprik nodig. Niet voor deze griep, en niet voor de 'gewone' griep die elk jaar rondwaart. Maar er zijn mensen die om welke reden dan ook een verminderde weerstand hebben, en voor hen kan de griep niet alleen veel zwaarder zijn en blijvende (long)schade aanrichten, maar zelfs fataal zijn.

Natuurlijk is er bij inenten altijd een zeker risico, en het enige dat je dus kunt doen is de risico's tegen elkaar afwegen (en ondertussen de serieuze informatie proberen te scheiden van de sensatieverhalen ; ga d'r maar aan staan !)

Daarom is het altijd verstandig je licht inderdaad op te steken bij de huisarts. En ook huisartsen zullen hierover verdeeld, zijn, dus misschien is het ook handig een second opinion te vragen bij een andere huisarts of de GGD.

Beiden hebben hun voors en tegens. Op dit moment lijken de minste risico's voor risicogroepen te kleven aan WEL inenten. Voor gezonde mensen is het niet nodig. De gezondheid, weerstand en algehele conditie van je kind geven dus de doorslag ; behoort hij of zij tot een risicogroep, dan levert WEL inenten vermoedelijk de minste risico's op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn inderdaad huisartsen die de griepprik niet nodig vinden omdat de mexicaanse griep niet ernstiger is of meer slachtoffers eist dan de gewone griep. Er zullen denk ik meer huisartsen zijn die zeggen; gewoon halen die prik". Wat je gaat doen, de griepprik halen voor je kinderen of juist niet, dat moet je zelf bepalen. Het vaccin blijkt veilig, dus daar hoef je het naar mijn idee niet voor te laten. Dan kun je achteraf ook nooit zeggen "hadden we het nou toch maar gedaan"!