Wat kan ik terug doen?

Er is iemand die mij vaak helpt, met praten over problemen en mij advies geven. Ik wil iets terug doen, maar ik zou niet weten wat. Dan bedoel ik niet met een bos bloemen geven, maar een dienst zeg maar. Die ander ook ergens mee helpen of iets voor die andere doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De mooiste beloning die ik van mensen krijg is de glimlach van een kind zo`n breede smile met een paar flinsterende oogjes die je aankijken en schreeuwen zonder geluid te maken BEDANKT! Zo`n wezentjes is nog zo puur dat het niet liegen kan met zijn ogen. En je weet eens zal het groot zijn en ook weer een kind voor zich hebben en dan hoop je (als groot mens nu) dat dat kind ook weer een reden heeft om met zijn schreeuwende ogen naar de grote op te zien en onhoorbaar te schreeuwen bedankt.
Ik wil maar zeggen dat veel mensen die je helpen met je problemen het doen voor geld (bij de proffessionals, en uit liefde bij je medemens, het mooiste cadeau voor de laatste is meestal dat hij zien kan dat je er wat aan hebt gehad en hij zal hopen dat jij ook weer voor een ander klaar staat als je die kunt helepen en niet je schuld afkoopt met een bosje bloemen, een stuk chocola of een kistje sigaren.
Je moet je ook niet schuldig voelen je staat niet bij hem in het krijt, zonder het altijd te beseffen zul ook jij waardevol zijn voor anderen.
Als je echt iets materieels wil terug doen kan dat op veel manieren, kies dan iets persoonlijks iets waar ik geen antwoord op kan geven, iets wat echt bij die persoon, de situatie of beide of nog wat anders past en zeg het erbij, als blijk van waardering voor wat je allemaal voor me hebt betekent.
Dan krijgt waardering karakter, als je dit dan bij je houd in gedachten heb je al iets waardevols gegeven namelijk kracht en inspiratie voor de ontvanger om nog meer voor anderen te doen en bewustzijn voor je zelf hoe fijn het kan zijn om door iemand geholpen en begrepen te worden.
Zoiets kun je hem ook ergens opschrijven als het recht uit je hart kom is alles goed!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal gelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal gelijk!

Andere antwoorden (10)

Je kunt de volgende keer als je weer met diegene praat zeggen dat je er altijd voor diegene bent en dat je altijd wilt helpen als diegene daar behoefte aan heeft.
Dus niet meteen vragen of diegene soms problemen heeft waar je wel mee kan helpen, maar gewoon afwachten.
Wel heel lief dat je iets terug wilt doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien een keer lekker koken voor die persoon?
je kan een etentje geven als je dat wat lijkt, maar het hoeft niet.
een lekkere pan soep wordt vast ook erg op prijs gesteld.
Rieneke1
14 jaar geleden
Je kunt het meest voor de ander doen door te laten zien dat je zijn adviezen naar waarde schat.

Als de ander ziet, dat je na ieder gesprek een stukje beter in je vel zit en met zijn/haar advies en luisterend oor iets bent opgeschoten, dan is dat het beste wat je voor de ander kunt terug doen. Meer verlangt de ander niet van je.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 je hebt helemaal gelyk vind ik!!!
Je kunt hem of haar een weekendje uit aanbieden, in een hotel of huisje.
Dit wordt meestal heel leuk gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wil die ander wel hulp bij het onderhoud van zijn/haar tuin.

Misschien vindt die ander het wel fijn als je af en toe boodschappen doet.

Het hangt een beetje van de verhouding af.
Kun je diegene opbellen als je in de stad loopt en dan vragen: goh ik loop nu hier, heb je nog wat nodig?
Of is dat opdringerig.

Ik denk dat je het beste, na weer zo'n goed gesprek, kan zeggen:" Ik ben zo blij dat je me helpt, ik zou graag eens iets voor jou doen. Als er iets is wat ik kan doen laat me dat dan weten."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon zeggen, als ik iets voor je terug kan doen, graag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of samen uiteten, op jouw kosten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met haar/hem samen naar een wellness gaan en haar/hem daar eens lekker een middag later verwennen door een goede masage of iets dergelijks...lekker drankje tussen door en daar misschien een hapje eten na afloop?
maak er een heerlijke ontspannen dag van waar je beiden helemaal opgefrist van terug komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedereen die iets doet voor een ander wil er iets voor terug! Als je het doet om er iets voor terug te krijgen valt het vaak tegen. Mits je van te voren iets afspreekt natuurlijk, maar dat is dan vaak in materialistische vorm. Waar jij een vraag over stelt is iets heel anders. Als je er iets mee doet waar die persoon jou mee helpt, is dat voldoende naar mijn weten en gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geachte,

Ik kan je een tip geven :

Er bestaat een organisatie, waarin men elkaar helpt door het uitwisselen van een waardering voor het werk van een
andere personen; deze uitwisseling noemt Lets en kids for lets.

Voor meer info over de werking van Lets; verwijs ik naar hun website.

Mvg,

Karel8158