Wat is het zwaarste lichaamsdeel voor mensen?

Met lichaamdeel bedoel ik dus alleen linker/rechter arm, linker/rechter been en natuurlijk je hoofd en buik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9K

Antwoorden (4)

Bij mijn buurman zeker zijn buik :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je romp is het zwaarste.

Toegevoegd na 57 seconden:
Bij baby's is dat trouwens het hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt helemaal
het ge middelt gewicht van hersenen is ongeveer 1,4 kg, net iets minder dan een flinke bloemkool.
Bij een volwassen man is het brein maar eenvijftigste deel van zijn totale lichaamsgewicht.
Je hoofd is dus veel lichter dan je romp waar een groot deel van je verteringsstelel is verscholen.

Als je niet gelooft dat je buik+rug het zwaarst is kan je dat testen, ga eens op een weegschaal zitten, schrijf het resultaat op en ga daarna gewoon staan en noteer het resultaat.

Toegevoegd na 5 dagen:
Spiermassa heeft ook een groot gewicht, als je bv aan kracht training doet heb je kans dat je iets zwaarder gaat wegen, en idd ( zie reacties ) je hoofd bestaat ook uit bot ( schedel ) spieren en dat soort dingen, alleen de spieren in de gezichtszone wegen een stuk minder dan je dij been.
Ja ledenmaten hebben ook een gewicht maar wegen niet zo veel als.je romp

Toegevoegd na 5 dagen:
Oh ja even.een klein belangrijk weetje over het baby hoofdje ( boven mijn.antwoord) het is daarom belangrijk dat je zijn hoofdje ondersteunt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoofd bestaat niet alleen uit hersenen maar ook uit schedel etc maar de rest van je antwoord is goed. Ik denk overigens dat een been en vooral een dijbeen veel zwaarder is dan je hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt, dat wilde ik er eigenlijk ook bij zetten dat ga ik doen
Huid (Latijn: cutis) of vel vormt de buitenste bekleding van het lichaam van mens en dier. Bij de mens wordt de huid beschreven als het grootste orgaan, omdat de gehele huid meer weegt dan elk van de andere interne organen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Huid

Toegevoegd na 2 minuten:
De huid is ons grootste orgaan. Deze buitenste laag van je lichaam maakt zo’n 15% van je gewicht uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.spreekbeurtenstartpagina.nl/spreekbeurt/menselijklichaam/menselijklichaamfr.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was niet de vraag welk orgaan het grootste is maar welk gespecificeerd lichaamsdeel het zwaarste is.