Wat kun je doen als je faalangst hebt?

En dan heb ik het vooral over cognitieve faalangst.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar zijn hele goede cursussen/therapieën voor. Je huisarts kan je daar misschien verder bij helpen, dan krijg je het ook nog vergoed. En anders even googlen.

Alles zo goed voorbereiden dat je geen angst meer kan hebben om te falen.

Een faalangsttraining zoeken, de meeste scholen en veel bedrijven hebben een link met een persoon die training voor faalangst geeft.

Wat heel goed helpt is MatriXcoaching. Kijk eens in de buurt waar je een MatriXcoach kunt vinden. Deze methode is erg effectief en snel. Ik heb er pas nog een meisje van 11 mee geholpen van haar faalangst. Die had de overtuiging dat ze het niet kon en dom was. Die overtuigingen hebben we samen verandert en dat werkt nu heel erg goed!

Bronnen:
www.matixmethodeinstituut.nl

Als eerste een bezoekje brengen aan je huisarts en dan een doorverwijzing vragen naar een psycholoog voor cognitieve therapie.

Faalangst training!!

Lees eens het boek: The Secret.

Het boek The Secret -dat gdanonym aanhaalt- is m.i. inderdaad een goed boek dat je leert positief te denken. Wel de Amerikaanse bril voor een Europese bril verruilen. Wat ik er aan kan toevoegen: vraag je -in situaties waarbinnen je de grootste twijfel, angst of onzekerheid ervaart- af wat het ergste is dat je kan gebeuren of overkomen? Probeer naast de 'irrationele' en mogelijk negatieve gedachten voor jezelf eens rationele of positieve gedachten of gevoelens te plaatsen. Niet dat dit direct tot een omslag zal leiden, maar mogelijk 'dwingt' dit jezelf om de zaken van een andere, meer positieve kant te bekijken.

Iets gaan doen waardoor je je zelf zekerder voelt zoals fitness ofzo.

vergeet al die therapieen. het kan makkelijker! 10 minuten voordat je het pw of examen of test hebt, schrijf je op een blaadje waarom je bang bent, schrijf al je gevoelens op over je angst. wanneer je het over leest, neemt de tekst een deel van je hersens in beslag. dit deel is altijd het deel dat denkt aan faalangst. zo zet je je angst om in positieve gedachtes, spanning blijft, maar het voelt niet vervelend, en werkt alleen maar beter. je zult beter presteren!!! Onderzoek: 10 mensen van exact hetzelfde niveau en zo goed als dezelfde cijfers, zijn naast elkaar gezet en in 2 groepen verdeeld. een groep van 5 mocht 10 minuten schrijven. de andere niet. het pw was erg zwaar en alle 5 die het van zich afschreven behaalden een 8 of hoger. zij die niet schreven haalden een 7 of lager. succes. ik heb het zelf ook es gedaan, weet je wat ik op mijn frans had???? 8.9!!!!!!!!!!!!!!

Bronnen:
Tijdschrift in de wachtkamer bij de huisarts

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100