Als je witte vlekken op je tanden hebt door een beugel, is er dan een manier om deze te (laten) verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Jazeker, vraag het aan je tandarts en je kunt je ook laten doorverwijzen door tandarts naar mondhygienist (soms in praktijk van tandarts zelf werkzaam, soms met eigen praktijk). De mondhygienist of tandarts kan je gebit grondig reinigen en mocht daarna toch nog verkleuring overblijven, kunnen zij je adviseren wat te doen. Ik zou eerst daar informeren ipv zelf aan de slag te gaan met (mogelijk toch wat schadelijke) middeltjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die vlekken hoeven niet verwijderd te worden, want dat is de normale kleur van je tanden. Waarschijnlijk heb je je tanden niet goed gepoetst waardoor er om de beugel tandplak is ontstaan. Wat je kan helpen is dus om goed en zorgvuldig 2-3 keer per dag je tanden te poetsen, en om een goede tandpasta te kiezen. (Ik ben geen tandarts dus welke moet je mij niet vragen!)
Indien noodzakelijk kun je je tanden laten bleken maar dat is niet in alle gevallen de goedkoopste uitweg!