Groeien je voeten als je te grote schoenen hebt?

Ik heb echt al jaren te grote schoenen gekocht, wist ik veel, ik was nog een kind. Maar nu zegt mijn moeder dat daarom mijn voeten zo groot zijn geworden, omdat ik altijd te grote schoenen had. Mijn maat is nu 41/42 ligt eraan welk merk schoenen.
Is dit waar?

Toegevoegd na 16 minuten:
En kan je je voeten weer laten ''ontzakken''? Zoja, hoe?
Plastische chirurgie, geen probleem voor mij zolang het daarna ook goed is.
Geen schoenen kunnen kopen en je voeten verbergen omdat mijn klasgenoten er anders opmerkingen over maken is een grotere ramp dan plastische chirurgie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Ik denk niet dat ze erdoor groeien. Daar is groeihormoon voor nodig. En dat maak je zelf aan. Is genetisch bepaald hoe groot je voeten worden. Maar misschien zijn ze door de extra ruimte wel wat uitgezakt. Waardoor ze iets in grootte toegenomen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook al maar ik werd er zo onzeker van.
Is er nog wat aan te doen? Om ze weer te laten ''ontzakken?''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook grote voeten en weet dat het vervelend is. Ik koop bewust geen schoenen waarbij de streepjes van voor naar achter lopen. Dit accentueert lengte. Ik probeer er altijd dwarse strepen of klittenband ofzo op te hebben. Dat laat ze weer kleiner lijken. Ontzakken? Poeh. Kweetniet. Ik zou in ieder geval vanaf nu alleen op schoenen lopen met de juiste maat en een goed voetbed. Misschien dat ze dan weer wat "in model" komen. Vraag het maar eens na in een goede schoenwinkel. Sterkte hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, klopt. Werkt ook. En je achterwerk schijnt er mooier door uit te komen. Alleen is op hakken lopen niet goed voor mensen die in de groei zijn hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hakken in maat 41/42? Nog nooit gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt niet? ijk dan meer eens even op Zalando....

Andere antwoorden (4)

Je voeten kunnen wel inzakken wanneer je geen goede steun aan je voeten hebt. Dit kan ervoor zorgen dat je voeten "groter worden" en je inderdaad dus een grotere maat schoenen moet kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mijn voeten zijn zowat helemaal plat, is hier nog wat aan te doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kunt hier steunzolen voor kopen met een bolle vorm (heel overdreven maar ongeveer zo'n vorm: ^_ ) deze zorgen ervoor dat je wreef weer hoger komt te liggen en je voet in die vorm groeit.
Nee, ik denk van niet. En maat 41/42 is normaal hoor, ik ben een jongen van 14, bijna 15, en ik draag al maat 42, meeste leeftijdsgenoten hebben zelfs grotere maten. Een vriend van me is 15, halfjaar ouder, die heeft maat 46.
Het is alleen niet goed voor je voeten, omdat je voeten goede steun nodig hebben. Als je een goede steun aan je voeten hebt, heb je minder kans op o.a. rugklachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 15, meisje. Een grote ramp dus aangezien er geen leuke schoenen zijn met maat 41/42
Met mijn rug heb ik idd problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt het dan dat je schoenen als Nikes etc. draagt?Misschien is het dan handig om een keertje steunzolen te kopen? Die hebben ze gewoon in de winkel, geven extra steun aan je voeten. Ik mag van mijn ouders ook geen Nikes enzo, ze zeggen dat dat slecht voor mn rug en voeten is.
Maar ik denk dat je schoenmaat wel klopt hoor!
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een poos op Nikes gelopen maar nu heb ik laarzen. In de Nikes heb ik ook altijd met steunzolen gelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoenenzaken kunnen tussen 2 dingen kiezen.
<40 of >40
En de meesten kiezen voor kleiner dan 40
En in het dorpje waar ik woon hebben we helemaal al niets.
maatje 41/42 ??? Dat is niet groot, ook niet voor een meisje, tenzij je net 11 of 12 bent. Maar jouw voeten zijn al uitgegroeid denk ik, aangezien je al jaren zelf je schoenen koopt.
Persoonlijk moet ik niet aan plastische chirurge denken. En ik weet waar ik het over heb, vrouw met mt 44-46, afhankelijk van soort en merk. Bij mij ligt het aan mijn grote teen. Die doet z'n naam eer aan...Theoretisch zou je daar een stukje vanaf kunnen halen, dan had ik een beter verkrijgbare en goedkopere maat gehad. Maar dan moet je wel opnieuw leren lopen, naast alle andere risico's.
Het is nu eenmaal zo, als iemand meent grappig te moeten zijn ga ik er meestal gewoon in mee. Of ik drijf bij voorbaat de spot met mezelf.
En schoenen kopen in jouw maat kan prima, alle bulkwinkels hebben ze. Mogelijk zijn ze gewoon uitverkocht. Ikzelf kijk of op de herenafdeling, voor winterstappers. Anders toch maar 's een speciaalzaak. En die zitten door het hele land, google helpt.
Maar ik denk niet dat je voeten doorgroeien als er beschikbare ruimte is, zoals je tong dat wel doet. Je tong is een spier, je voeten niet.
Je voeten weer laten krimpen lijkt me ook niet echt wat. Beletten verder te groeien kan wel, maar dat heeft zeer vervelende consequenties. Kijk maar naar die chinese meisjes met ingebonden voetjes, die kunnen amper fatsoenlijk lopen. Gelukkig voor mij ben ik niet daat geboren, ik was er vast een letterlijk "waardeloos" meisje geweest.

Maar eerlijk is eerlijk: als ik had mogen kiezen, had ik liever jouw maatje gehad.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik zag net dat je een meisje van 15 bent, volgens mij had ik toen (30 jaar geleden) mijn voeten al groter. Maar grappig dat jij vindt dat jij "rare tenen" hebt, met de tweede teen groter. Ik krijg ook vaak te horen dat ik rare tenen heb, met de dikke teen groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voeten groeien alleen onder invloed van het groeihormoon. Voor wat betreft passende schoenen, ik heb zelf maat 42 en kan heel goed slagen bij Van Haren, Bristol, Shoe outlet, Schoenenreus. Nu moet ik wel bij vermelden dat dit in Rotterdam is. Een kennisje uit Den Haag komt speciaal hierheen om schoenen te kopen omdat ze in Den haag geen tot weinig keus heeft.

Maar er zijn genoeg winkels die best ver gaan in de maatvoering, dus niet wanhopen en zeker niet aan laten opereren.